Followers

Sunday, July 31, 2011

හොඳට පරදින්නට ජනාධිපති අපේක්ශකයෙක් ඕනෑ කර තිබේ.!


කැපුවත් 'කොල' එක්සත් ජාතික පාක්ශිකයො මාත් එක්ක අමනාප නොවේවා!

තරුනයො කියනව වගෙ sorry වෙන්න ඕන.

ඕනෑම ක්‍රීඩාවක්, චන්ද සටනක්, පැරදුනත් හොඳ ගේමක් දීල පැරදුනොත් ඒකෙ ටිකක් ගතියක් ගෞරවයක් තියෙනව.

ලොකු සවුත්තුවක් වෙන්නෙ නැහැ.

ගිය වර සරත් ෆොන්සේක මහත්තය දැන හෝ නොදැන කලේ ඒකයි.

රනිල්ට විපක්ෂ නායකකම බේරාදීමයි.

ස්‍රීමා දිසානායකත් වරක් ඒවගේ , එනම් ගාමිනි දිසානායකගේ අභාවයෙන් පසුව චන්ද්‍රිකාට එදිරිව ඉදිරිපත් උනා.

එහෙම දාන්නෙ හොඳට පරදින්න.

පොඩියක් ඉතිහාසය දෙස බැලුවොත්.....

නැග එන අලුත් නායකයන්ගේ පාර්ලිමේන්තුවට යන පාර වැටී ඇත්තේ හිරගෙදර හරහාය.

නුදුරු අතීතයේ විජයට, වැඩියෙ දඟලනකොට එස් බීට ටද සිදුවූයේ එයයි.

අසූ තුනේ කලු ජූලියෙන් පසුව ජේ වීපිය, නව සමසමාජය, තහනම් කෙරින. ජේ ආර් කිව්වේ විජේ නැක්ශලයිට් කුමන්ත්‍රන කරුවෙකු බවය, නැක්ශලයිට් වචනය විජේ ජීවිතේට අහල නැතුවත් ඇති.

දැන් එය සරත් ෆොනේකාට සිදුවෙමින් ඇත.

සරත් කුමන්ත්‍රන කරුවෙකි, ජාති ද්‍රෝහියෙකි, මෙය සිදු වූයේ එක් රැයකිනි.

(අලුත් හා තුන්වන බලවේගවලට ඇත්තේ මාරාන්තික විරුද්ධත්වයකි, swrd, බන්ඩාරනායක, විජේවීර, විජය කුමාරනතුංග, වේලුපිල්ලේ ප්‍රභාකරන්; ජීවිතවලින් වන්දිය ගෙවා ඇත.

ප්‍රේමදාස, ලලිත් ඇතුලත්මුදලි, ගාමිනි දිසනායක තුන්වන බලවේග ගොඩනගපු කස්ටිය, මංගල සමරවීර ගේ පක්ශයේ අනෙක් සගයා හිටි ගමන් වාහනය අනතුරට ලක්වී නො එන ගමන් ගියා. සරත් මුත්තෙට්ටුවෙගමත් ඒ ගනයටම දාන්න පුලුවන් හිටපු ගමන් වාහන අනතුරකින් මලා.

යහපත් අනාගතයක් පැතූ උතුරේ දකුනේ ලක්ශ සංක්යාත මිනිසුන් අකාලේ මහ පොලව යට නිදයි.

මම මේ මතක් කලේ ලංකාවේ දේශපාලනය ගමන් කරන්නේ යම් රටාවකට බව කියන්නය.)

උතුරෙ ඡන්ද ටික මාර්කට් එකට ආව ඇරෙන්න රනිල්ට ඊලඟ වර ජනාදිපති තරඟෙදි ගහන්න ලොකු තුරුම්පුවක් නැහැ.

හැබැයි තව එකක් එලියට ආවා ඊයෙ පෙරේද, එනම්:

යුද්ද අපරාධ වලින් ලංකාන්ඩුව බේරෙන්නෙ රනිල් මහත්තය රෝම ගිවිසුම අත්සන් නොකල නිසා;

එතකොට කවුද ලොකු මොලකාරයා, සජිත්ද? කරූද? රනිල්ද?

දේශපාලනේ හෙවත් රට පාලනය ලේසි කෙලියක් නොවේ!

යූ එන් පියේ පැරනි රෙකෝඩ් එක දෙස බලනවිට, බලයට, කොමිස්වලට, පිටරට සවාරිවලට, විශ්‍රාම වැටුපට සහ
පාර්ලිමෙන්තුව හා බැඳුනු වරප්‍රසාදවලට කෑදරව පාර්ලිමේන්තු යන්න දඟලන අය සංඛ්යාවෙන් වැඩි බව රනිල් තුමා දනී.

කචල් එකක් එනවයි වගේ පෙනෙන විට එතුමා රටින් පැනගනී, රනිල්, එංගලන්තෙන් ඇමරිකාවෙන් උපදෙස් ගෙන ලංකාවට සම්ප්‍රාප්තවන විට බොරු රැඩිකල් කට්ටිය මහින්ද ලඟට ගොස්ය.

(එතකොට තව ටික කාලයක් ප්‍රශ්නය කල් දාන්න පුලුවන)

එහෙම ගිය යූ එන් පියේ කී දෙනෙක් දැන් මහින්ද ලඟද, ඒ මගින් එතුමා කරන්නේ පක්ශය 'පිරිසිදු කිරීමයි' ඒ නිසා කැපුවත් කොල කට්ටියට තම ශුද්දවු අභිප්‍රායන් සපුරාගන්නට තව ටිකක් ඉවසන්න වෙනවාය.

ඒ ඉවසන එක වටිනවාය, මන්ද ඔහුගේ 'අභිප්‍රාය' 'පිරිසිදු මිනිසුන්ගෙන්' පිරි එජාපයක් නිර්මානය කිරීමයි.

ගෝනවල සුනිල්ලා නැති සොත්ති උපාලිලා නැති නාවල නිහාල්ලා නැති නිදහස් අදහස්වලට ඉඩ ඇති පත්තරකාරයන්ට පාරාදීසයක්, වධකාගාර නැති, පුන්චි Shree ශ්ස්‍රී හොං කොං දේසයක් බිහිකරන්නටයි ඔහුගේ පැතුම!

බලන්න කොහොමද රනිල් මහත්තයගේ ගේම කියල!

මහින්ද එලවන අය රනිල් ගන්නවාය, රනිල්ගෙන් වැටෙන අය මහින්ද ගන්නවාය, සෙල්ලමේ නම ඒකය, එයට කරූ ආවාය, සජිත් ආවාය කියා ගේම් එක වෙනස්වන්නේ නැත.

බුද්ද ශාසනේට, ක්‍රිස්තු සාසනේට, හින්දු කෝවිලට මුස්ලිම් පල්ලියට පැවරී තියෙන්නේ, ලංකාවේ මේ ගේම් එක සාවදානව බලාගෙන ඉඳ දෙපසටම පිරිත් නූල් ආදිය බඳින්නටය, bless කරන්නටය, ඊට අමතරව බිලියන් පති සායි සමාගමද සිටී.

වැඩියෙම කෑ ගහනවා නම් පාර්ලිමේන්තුවේම පිරිත් නූල් අංශයක් විවෘර්ත කර ඇති බැවින් එයට සම්බන්දවන්නටද අවස්තාව සැලසිය හැක.(අමතරව තව ක්‍රිකට් අංශද, නලු නිලි අංශද විවෘර්ත කර ඇත)

ජේ ආර් කිව්වෙත් ඒකය, ටෙනිස් ගහනකොට මම බෝලය ඒ පැත්තට දානවාය, සිරිමාවෝ මැතිනිය මේ පැත්තට දානවාය, කියලා, එතකොට ජේ ආර් ආන්ඩුව ව්සින් සිරිමාවෝ මැතිනියගේ ප්‍රජා අයිතියද අහෝසි කරලාය, 75 දී පාර්ලිමේන්තු කාලය නීතියක් නැතිව අවුරුදු දෙකකින් දික් කිරීමේ වරදට.

වාමාංශිකයි කියන අය මහින්දගේ සාටකයේ එල්ලිලාය.

අනෙක් මාක්ස් වාදීන් කියාගන්නා ටික අන්ද මන්දය, තටු හැලුනු පක්ශීන් ගානය. අන්ඩර් කොන්ට්‍රෝල්ය.

එල් ටී ටී එක කපූත්ය, දැන් ඒ චන්ද ටිකත් මගේය.

කුමට බයවෙම්ද?

ඇන වැදුනත්, මිනි මැරුනත් අපේ සහෝදරියෝ අවෂ්ය විදේශ විනිමය ටික මැද පෙරදිගින් එවන්නෝය.

ජනතාවට හෙන හතක් ගැසුවත් විපක්ෂ නායක මම වෙමි.

මේ තරම් ජොලි කාලයක් ලංකාවේ ආයි කවද එයිද?(ඊලඟ කුලල් කෑම එනකම්)

කුමක් හෝ කරනමක් ගසා දේශපාලන ගමනේ දුර ගෙවාගන්නයි දැන් තියෙන්නෙ,

ඊලඟ ජනාධිපති අවස්ථාව එනකම්!

එතෙක් නංගිලට මල්ලිලට Bracelet වෙනුවට වෙන මොනව හරි ගුලියක් අඹරන්න රනිල්ට සිදුවෙනවාය.

හැබැයි කොයි කෙරුවාවත් හැමදාම බැරිය කියල ලොක්ක දන්නව.

යසලාලක රජ්ජුරුවෝ සහ දොරටුපාලයා රජවූ කතාව ගැන රනිල් අපිට වැඩියෙන් හොඳින් දන්නව ඇති.

පිරිමින්ට විස්කි, අරක්කු හා කසිප්පුද ගෑනුන්ට ටෙලි නාට්යද තිබේ,

බඩට බාගෙට කා පිරිත් අසා, ටෙලි නාටය බල බල නටමු! නටමු!

ඊලඟ දේශපාලන කුලල් කා ගැනීමේ නාටකය එනකම්!

Wednesday, July 27, 2011

නවක වදය නැත්නම් Rag රැග් එක දැන් එන්නේ අලුත් විදියකට- උසස් අධ්යාපන ඇමතිතුමාගෙන්ම

අපි හැමෝම දන්නව මේ වසරේ සිට, විශ්ව විද්යාල ශිෂ්යන් වෙනුවෙන් ඇරඹුනු නායකත්ව පුහුනු පාඨමාලාව.

විද්යා අද්යාපනය ලැබ මංමූලාවකු සේ රැකියාස්තානවල වු වේලා නාස්තිය හා ගැහැට ගැන අත්දැකීම් ඇත්තකු ලෙස දයල් බතී එයට විරුද්ධත්වයක් නැත. මන්ද විශ්ව විද්යාල අධ්යාපනයට, පසුව රැකියාවක් ලබා ගැනීමට එය වටිනාකමක් එකතු වෙනවා යයි සිතෙනා බැවිනි.

ඒ පුහුනුව මේ වසරේ දැන් අවසාන වී ඇතුවා වෙන්නට ඇත.

මේ සම්බන්ධව කළ එස් බී ගේ කතාවක් ඇහුවා ඊයෙ නිවුස් ක්ලිප් එකක තිබිල අන්තර්ජාලය මගින්.

එයා කියනව මෙහෙම, කොලඹ හතේ ඉන්නා විශ්ව විද්යාල ළමයෙක්ගෙ අම්ම කෙනෙක් කිව්වලු,

මගේ පුතා ට Squating Pan වලට Toilet යන්න (කක්කි දාන්න වෙලා කියලනෙ ඔය කියන්නේ)වෙලා කියල,

ඉතින් S.B. උත්තර දුන්නලු;

'ආ ඒක හරි යයි,ඒ කියන්නේ දණිස් නැවෙන්නෙ නෑ කියන එකනේ. අවුරුදු දහ අට, දහ නවයෙ කෙනෙක්ගෙ දණිස් නැවැන්නෙ නැත්නම් ඉතින් දණිස් නවල හරි ගන්න එපායෑ.'

දයල් බතී සිතන්නේ;

ඒකත් හරියට රැග් කරන කැම්පස් කොල්ලෙක්ගේ කතාවක් වගේ නේද?

උසස් අධයාපන ඇමති තුමා විදියට මෙවැනි කතාවන් ශිෂ්යන්ගේ වෛරය අවුලනවා පමනක් නොව රැග් මානසිකත්වය අවුලන වැරදි ආදර්ශයක් බවය.

උස් පහත් බේදයක් නැතිව හැම ශිෂ්යාටම සමාන අයිතියක් ඇති බවට ඒ කතාවෙන් පහරක් වදිනවා යයි මට හිතෙනවා.

යමක් පුලුල්ව දකින්න පුරුදු කරනවා වෙනුවට බාල, දේශපාලන, ත්‍රී වීල්, චන්ද, කතා ඒ තනතුරට නෝබී.

රැග් එක දෙන තේරුම මට තේරුම් ගිය හැටියට ඔලුව ඉදිමිච්ච කම- මාන්නේ-ලොකු කම බිඳ දාන්න යයි ද කියනු ලැබේ.

කොළඹ ලොකු යයි කියන පාසල් වලින් විශ්ව විද්යාලවලට පැමිණි ශිෂ්ය, ශිෂ්යාවන්ට වැඩියෙන් රැග් එක ලැබෙන අවස්තා ලියන්නා දැක තිබේ.

මෙතාක් කල් රැග් එක දුන් තරමට දැන් කොතනකවත් ඔලුව ඉදිමිච්ච එකෙක් හොයා ගන්නට බැරි තරමට අඩු විය යුතුයි.

(මුදල් ගෙවා විශ්ව විද්යලයේ ඉගෙනීමට ඉඩ ගැනීමේ වපෘතියට යම් ඉඩක් ලබාගැනීමට මේ බොරු ශෝබන බටර් කතාව කීවා වෙන්නත් පුලුවන)

මෙත් සිත් පතුරවන්නට මහණ දම් පුරන සමහර චීවර ධාරීන්ද රැග් එක දෙන බැවින් සාශනයේද නිකාය භේදාදිය තුරන් වෙන්නට කල් ගත වූවා හොඳටම ප්‍රමාණවත්ය.

-------------------------
මෙයටම සම්බන්ධ කලින් ලියු ලිපියක්
(විශ්ව වීද්යාල ශිෂයන්ගේ නොව) එස් බී ගේ සිත තුල ශිෂයන්ගේ නොව) එස් බී ගේ සිත තුටින් බර වේවා!

මේ කාරනාව

එක දකින හැටි:
http://www.srilankaguardian.org/2011/06/leadership-training-for-university.html

Tuesday, July 26, 2011

හපුතලෙන් සත්ය කතාවක්; දෙමල අමතකවීම

Haputale Images
This photo of Haputale is courtesy of TripAdvisor

A true story of a tamil gentleman called Mr Sundhar hailing from Haputale who forgot his first mother tongue and started speaking in ......
හපුතලේ ප්‍රදේශයන් පැවත එන දමිල ජාතික සුන්දර් මහත්තය විශ්‍රාමික සුවයෙන් ගතකල ජීවිතය බාදා කල සිදුවීමක් ලඟදී සිදු උනා,


ඉහල මාලයේ ඉඳන් පහලට බහින්න ගොස් ඇද වැටී අංශ 


භාගයට(stroke) ගොදුරුව ඇඳට සීමා උනා.


දරුවො හදල ලොකු මහත් කරල විශ්‍රාම සුවය ඇඳට සීමා වීම අවාසනාවන්ත සිදුවීමක්,


එය සුන්දර් නෝනටත් පොදුයි,


ඇයටත් දැන් සිදුව ඇත්තේ සුන්දර් මහත්තයගේ ආවතේව කරමින් ඇඳ ලඟටම සීමා වෙන්න;


 ඒ විතරක් නොවේ.


දෙමල- සිංහල භාෂා පරිවර්තකයෙක් තබාගන්නටත් සිදුව ඇත.


සුන්දර් මහත්මියට සිංහල කතාව නොහැකිය,


සමහර විට ඇය යාපනය වැනි ඇත ප්‍රදේශයකින් පැවත එන කෙනෙකු වන්නට පුලුවන.


දැන් සුන්දර් මහතා කතා කරන්නේ සිංහල භාෂාවෙන් පමණි.

ආදරණීය සංඝා, මහේල ඇතුලු ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන්, cricket and politics


ඉස්සර ඔසියෝ ලංකාවට එන විට බය ලංකාවේ ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයන්ය.

දැන් ඔසියෝ ලංකාවට එන්නේ බයෙනි.

එය ලාංකීය ක්‍රීඩකයින්ගේ දක්ශතාවය, නිවැරදි නායකත්වය නිසා සිදු වූවකි.

එමෙන්ම ඉතිහාසයේ සරදමයි, අටලෝ දහමයි.

ඔස්ට්‍රෙලියානුවන් සමග පැවැත්වීමට නියමිත තරඟ වලින් ඉහලම ජය පතමු.

මෙවර මයිකල් ක්ලාර්ක් එන්නේ පොන්ටින් එකල හිටිය උද්දාමයෙන් නොවේ.

 බල බිඳුනු නායකයෙකු නැත්නම් ගඩාෆි වගේ කෙනෙකු  ලෙසය.

 එය ඊයේ පෙරේදා ඔසී පුවත් පත්වල තිබුනු දේවල් වලින් එය හැඟී යයි.

ඔහුට කන්ඩායමේ සම්පූර්න සහයෝගය අඩුය.

------------------------------------------------------------------------------
politics වලට පොඩි square cut පහරක්
සංඝා, මහේල ඇතුලු ක්‍රිකට් ක්‍රීඩකයින් දැනුවත්ව හෝ නොදැනුවත්ව 


දුශ්කර කාලයේ ලංකාවේ ජාත්යන්තර ප්‍රතිරූපය වර්ධනය 


කිරීමට උරදුන්නෝ වෙත්. එහි ප්‍රතිපලයක් වශයෙන් සංඝා මුරලි, මහේල 


ඇතුලු සැමගේ ප්‍රතිරූපයද, සිවිල් බලයද, බැංකු ගිනුමද ලංකාව තුල 


ගොඩනැගුන බව රහසක් නොවේ.



සංගා ඇතුලු අපේ ක්‍රිකට් ක්‍රීඩක තරු යන එන කරන කියන දෑ පුවත් 


පත්වල හෙඩ් ලයින් යන තත්වයක් ඇතිවී ඇත.


ලෝඩ්ස් හිදී මැතකදී කරන ලද කතාව නිසා  ඔවුන් කියනා දේවලට නව 


අගයක් ලැබෙමින් ඇත.

Sanga praises armed forces

E-mailPrint
Former Sri Lanka cricket captain Kumar Sangakkara today said Sri Lankans were indebted to the armed forces for the sacrifices made in bringing about a bright future for the country and that on every possible occasion they would remember these sacrifices.



ඔවුන් මතක තබා ගත යුතු වඩාම වටිනා දෙය නම් තරුන ජනයාත් පොදු 


ජනයාත් පරමාදර්ශි චරිත ලෙස role models, ඔවුන් දෙස බලා සිටින බවය. 


ඒ වගේම මාධ්ය දෙපත් නයෙක් බවය, නයා බෝඩ් එකක් බවය,


මේ මාධ්ය වල අවසාන අයිතිය ඇත්තේ දේශපාලන පක්ශවල 


නායකයන් අත බවය.


ලේක් හවුස්, රූපාවාහිනි- ආන්ඩුවේ


ඩේලි මිරර්, ලංකාදීප- රනිල් වික්‍රමසිංහ


ලක්බිම,-තිලංග සුමතිපාල සහ පවුල


දිවයින- දැන් අයිතිය ආන්ඩුවේ ඇමැති කෙනෙක්


බලය ඇත්තෝ අත්දැකීම් අඩු, ජනප්‍රිය, තරුණ, පුද්ගලයින් තම වසඟයට 


ගෙන නයා බෝඩ් එකේ නයා කිට්ටුවට යන්නට හරිති.


සනත්ටද අර්ජුනටද පබාටද මෝරපු සරත් ෆොන්සේකාටද එය පොදුය. 


අවසානයේ තරවූ බැංකු ගිනුම රැකගන්නට,


 පත්වෙන ආණ්ඩු, 


පාන්ඩු වූවත් උප්පරවැට්ටි දමමින්, පිනුම් ගසමින්


පවතින පාණ්ඩුවේ ලගින්නම සිදුවන්නේය.


ජාතියක් ලෙස ආඩම්බරයෙන් කෙලින්(ඍජුව) සිටින්නට, කෙලින්(ඍජු) 


මිනිස්සු අවශ්ය කාලයයි මේ, 


අවස්තාවාදීන්ට බිලිබාගන්නට ඉඩ නොතබමු.


http://magepanhinda.blogspot.com/2011/07/blog-post_08.html


බ්ලොග් එකට කොමෙන්ට් එකක් විදියට දැමූ කවියත් බලන්න.



සංගා කිව්වේ සිය හිත්පතුලේ දෑ      නොසංගා
අංගා සැම සපිරිය සිත්වල සොම්නස      නංගා
සංගායනාවකි ක්‍රීඩාවට හොරු කරලයි    බංගා
සිංගාලයෙකු නොවෙ සිංහයෙකුය අපෙ  සංගා

පොඩි අවවාදයක් දෙනු රිසිවෙමි  දෑ  අබිමානෙන්
ලංකාවේ බැරි කතා පිට රටදී වුව   පරෙස්සමෙන්
කැකුන තලනවිට කාටද ජොලි නුඹ      දැනගන්
සූකර සුද්දන් කොටවා අප වාසිය ගනීද    බලප
න්



Sunday, July 24, 2011

Headless Chook බෙල්ල කපපු කුකුලෙක් වගේ වැඩකරපු කාලේ හා පවුල් ජීවිතේ අවදි ත්‍රිත්වය

htt




30/10/2010 - Granada-Spain-football game between the Granada and Jerez CF Stock Photo - 8151497

 සාලියගේ නියමය (theory එක)  ලෙස මා මෙය හදුන්වන්න කැමතියී.

p://pansalhandiya.blogspot.com/2011/07/blog-post_25.html#comment-form

'පන්සල් හංදිය' බ්ලොග් පෝස්ට් එක කියවීමෙන් පසුව මටත් මතක් උනා මමත් තරුන පියෙක් විදියට බෙල්ල 


කපපු කුකුලෙක් වගේ වැඩකරපු කාලේ,  එහේම කියල තවම වැඩ ඉවරයක් නැහැ. දැන් නම් බෙල්ල විතරක් 


නොවෙයි, තව තව දෙවලුත් කපල දාල වගේ.

මට ඔය කාලේ පහු කරපු විදිය හිතා ගන්නවත් බැහැ.


ඔබට සතුටු වෙන්න පුලුවන්; යම් තරමක් හෝ උදව්වක් පවුලෙන් ලැබෙනවා. එහෙමවත් උදව්වක්


නොලැබෙන  අයත් කොපමන ඉන්නවදමටත් යම් ප්රමානයක උදව්වක් ලැබුනා; ගෙවන්න උන මිල වැඩිද මන්ද?


බිරිඳට සමානව සලකන්න පුලුවන්වීම ඔවුන්ගේ අයිතියක් වගේම, පිරිමියා කොපමන ශක්තිමත්ද කියලත් පෙන්වනවා.

(සමානව සැලකීම යනු 'අනෙක් භාගයේ' කියන කරන දේවල සැඟවුන අර්තය නොදැන බෙල්ල කපපු කුකුලෙක් වගේ ක්රියාකිරීම නොවේ)

ඉතින් පවුල් ජීවිතය හා ලමුන් ගැන තව ලස්සන කතාවක් කිව්ව මගේ හිතවතෙක්.



ලමයි පොඩි කාලේ දෙමව්පියො කියනව/බලන් ඉන්නව ලමයි කවද්ද ලොකුවෙන්නෙ කියල, ඉතින් මෙහෙම


කතාවක් තරුන මවක් කියනව මගේ මිත් සාලියට ඇහුනා, ඔහුට ගරුකිරීමක් ලෙස මම ඔහුගේ ඇත්ත නම


ලියනව, ඉතින් සාලියගෙ පිලිතුර උනේ මේකයි.

මම දකින්නේ පවුල් ජීවිතය අවස්තා තුනක් ලෙස.

1. කැරම් බෝඩ් කාලේ

2. බිලියඩ්(snooker, pool table) මේසෙ කාලේ

3. පාපන්දු පිටිය කාලේ

බලන්න කැරම් බෝඩ් කාලේ, ඉත්තො හැමතැනම, මොන ඉත්තටද  ගහන්නේ අවුලක් වගේ පේන්නේ,


හැබැයි ඉත්තො පොඩියි, හරිම ලඟයි. ඩිස්ක් එක රතු ඉර උඩින් තියල හෙමිටිට එල්ල කරල වලට යවාගන්න පුලුවන්.

ඊලඟට බලන්න බිලියඩ් මේසෙ දිහා. බෝල ටිකක් ලොකුයි, හැබැයි බෝල වලට අපි ඈතයි, එල්ල කරන්න


දිග රිටි වලිනුයි(cue). කොන්ට්‍රෝල් එක කැරම් බෝඩ් එක තරම් ලේසි නැහැ, මෙය ලමයි වැඩුනු අවදිය.

ජීවිතයේ ඊලඟ අවදිය පාපන්දු පිටිය අවදිය, ක්‍රීඩකයො  ක්‍රීඩා කරනව අපි එලියෙ. අපිට කොන්ට්රොල් එකක්, පාලනයක් නැහැ.

අපිට අණ දෙන්න විදියක්, හයියක් නැහැ, දෙමව්පියන්ට තියෙන්නේ පිටියෙන් ඉවතට වෙලා බලන් ඉන්න


එකයි. දරුවන් ලොකු මහත් වෙලා ඉන්න අවදියයි . දිනුවත් පැරදුනත් දෙමව්පියන්ට කරන්ට දෙයක් නැහැ.

ලමයි පොඩි කාලේ තමයි සාපේක්ශව  ලේසිම කාලේ, සාලියට අනුව;

මමත් එයට එකඟයි.

අඩුම තරමින් සිතේ ගතේ හයිය තමුන්ගේ පැත්තෙයි තියෙන්නේ.



Friday, July 22, 2011

π -pi -day 22/7කිසිම ප්‍රතිලාබයක් නොබලා සිය කාලය දැනුම අප වෙනුවෙන් දානය කල ගුරුවරුන් වෙනුවෙනි

  Picture
ගුරුවරුන් කල හා කරනා සේවය, මුදලින් මිනිය හැකි නොවේ.


22/7= 3.14159=π


අද  22 දා 7 මාසයේ, 


දන්නවනේ වෘත්තයක වර්ගපලය හොයන විදිය π (Pi)  x r x r .


ඉතින් අද දවස π දවස කියල හඳුන්වනව සමහර රටවල්වල.


(සමහර තැන්වල මාර්තු 14 දිනද, එනම් 3.14 π දිනය ලෙස සැමරේ)



අද දවස ගණිතයට හා ගණිතය උගන්වන ගුරුවරුනට පිදෙනව.


මම කලපනා කලා අපි වෙනුවෙන් කිසිම ප්‍රතිලාබයක් බලාපොරොත්තු 


නොවී තම කාලය මිඩංගු කර අපිට ගනිතය ඉගැන්වූ අතුල ගුරුතුමා 


වෙනුවෙන් ද සියලුම ගනිතය උගන්වන ශ්‍රී ලාංකික ගුරුවරුන් වෙත 


මෙය පුද කරන්නට.


අසුවේ වර්ජනයෙන් අතුල සර්ගේ, 


ජයසේකර සර්ගේ රස්සාවල් නැති උනා,


ජිනදාස සර් පන්දම අල්ලල වෙන ඉස්කෝලෙක


ප්‍රින්සිපල් පට්ටමකුත් ගත්ත.


පස්සේ අතුල සර් චාටඩ් පාස්වෙලා එකවුන්ටන් කෙනෙක් උනා කියල 


ආරන්චි උනා, මම ගනිතයට විශිෂ්ට සම්මානයක් ගත්ත කියල කියන්න 


අතුල සර් ඉස්කෝලෙ හිටියෙ නැහැ.


ඒ වැනි සත්පුරුෂයො නිසා අපි ගොඩ ගියා. ලොකේ කොහෙ හිටියත් අපි 


ඔබ තුමා වැන්නවුන් අමතක කලේ නැහැ. 


චිත්‍ර ටීචර් බෝම කරුනාවන්ත තරුන ගුරුවරියක්, චිත්‍ර ටීචර්ට අතුල සර් 


පොඩි ලයින් පාරක් දැම්ම කියල කොල්ලො කිව්ව. මට නම් ඒ දවස්වල 


ඒව ගැන වැඩි තේරුමක් තිබුනෙ නැහැ.



ඒ අයත් එක්ක එකට හිටපු තව සර් කෙනෙක් ටික කාලෙකටපසුව 


දැරනියගල මන්ත්‍රී වෙලා පසුව ඇමති කෙනෙකුත් උනා.



දාබරෙ ටීචර්වත් අමතක කරන්න බැහැ. කරුනාවන්ත හොඳ ගුරුවරියක්.


ටීචර්ගෙ පුතා අතුල පලමු පංතියෙ ඉඳල මගෙ මිත්‍රය, පස්සෙ ඩී එස් එකට 


ගියා, එහෙම්මම මග හැරුනා, පස්සෙ එකම වතාවක් මට මුනගැහුනා, 


පස්සෙ ආරචි උනා ජපානෙදි නැතිඋනා කියල .
-------------------------------------------------------------
පොඩි ,  ගනිත විහිලුවක්


Q:  What did Al Gore play on his guitar 




? (Original by Charlie Bryant)



A:   An algorithm



Monday, July 18, 2011

හතලිස් වසරක සංසර්ග ව්‍යාපෘති

අනුරපුරේ, පොලොන්නරුවේ නියමිත වයසට පෙර වන විවාහ සංඛයාවද ප්‍රතිශයද

 වැඩිවී තිබෙනව කියල ඊයෙ පෙරේද ප්‍රවෘත්තිවලට කියවුනා,

එමෙන්ම මේ විවාහ අසාර්තක වී ඇත්තේ විශේසයෙන්ම ගැහැනු පාර්ශවය තම පෙනුම

සෞඛ්‍යය ගැන සැලකිල්ලක් නොදැක්වීම යයි කියවෙනව.



 බාල වසස්කාර විවාහ ගැන ඇහුව්වාම පරන විත්තියක් මතකට ආවා.

සුදාහරන් නැතිනම් සුදා කියල අපි ආදරෙන්   කතාකරපු අපේ බොස් මැදපෙරදිග සෑහෙන කලක්

අමෙරිකානුවො එක්ක වැඩ කරල ලංකාවට පැමිනි කෙනෙක්. ඒක නිසා වෙන්න ඇති නිතරම  වගේ F එක,

කටට එනව, හැබැයිබොහොම මිත්‍රශීලි පුද්ගලයෙක්. විහිලුවටත් දක්ශයි.

මම වැඩ කරපු කර්මාන්ත ශලාවේ හිටිය ශාන්ත කියල තරුනයෙක්. පොඩි පොඩි වැඩ වල තමයි මුලින්ම

යෙදිල හිටියෙ,  පස්සෙ කොල්ලගෙ උන්නදුව නිසාම මැශින් ඔපෙරටර් සහායක විදියට අරගත්ත.

මම කැමතිම දේම තමයි මේ තරුනයා උදේට වැඩ පටන් ගන්නේ මැශින් එකට වැඳල, මැශින් වල ආබාදයක්

ආපුවහම බැහැල වැඩ. වයස අවුරුදු 19ක් 20ක් ඇති, ඒ කාලෙ.

හිටපු ගමන් මේ ළමය එන එක නැවතුනා, ටික දවසකින් දැනගන්න ලැබුනා කෙල්ලෙක් ඉස්සුවාය - ගෙදරට

හොරෙන් marry කලාය කියල. මේක අහපු සුදා-අපේ බොස් කියනව ශාන්තය(මේ අපේ තරුනයා)

අවුරුදු 40ක සන්සර්ග වැඩපිලිවෙලකට ලෑස්ති වෙලා  කියල Shanta bugger has started a 40 years f........g

program  සුදා මං හිතන්නේ වයස ගිහිල්ල බැන්දල තියෙන්නේ,  ඉතින් මිනිහට ඉරිසියාවත් නැතෑ


හැබැයි  මේ ඉහත කී අනුරපුරේ පොලොන්නරු බඳින බැඳිල්ලෙන් සුදා කිව්වට වැඩිය අනාගතේට සැලසුම්

කරල වගේ.

පහේ ශිසත්වයත්,  O/L නැත්නම්,  A/Lනැත්නම්,  campus, technical

යන්නේ නැත්නම්, අම්ම පිටරට ගිහින්, තාත්ත වෙනතක ගිහින් නම් ,

හෙටක් දකින්නේ ඔහු හෝ ඇය තුලින් පමනක් වෙන මොන බම්බුවක් කරන්නද කියල ඇහුවලු?

ගොවිතැනට රටේ පිලිගැනීමක් එය පිලිවෙලකට කරන්නට උදව්වක් නැත්නම් හොඳ ජීවන මාර්ගයක්

 නොවේ නම් හරි හමන් රස්සාවක් හම්බ වෙන්නේ නැත්නම් පරස්තාවක්වත් කොරගමුයි කියලවත් හිතෙනවද 
මන්ද?

මට මතකයි LTTE එකේ අවසාන කාලයේදී බාලවයස් විවාහවලට අනුමැතිය දුන්නා,

 ඒ අනුමැතිය පල්ලෙහාටත් තාම වලන්ගුද දන්නේ නැහැ.

මම පොඩි විහිලුවක් කලාට මෙය නම් විහිලුවක් නොවෙයි!

Sunday, July 17, 2011

මානවසිංහ සාමනේර නමට රූබර වංග තරුනිය කතරගම වනයේ ගංතෙරකදී හමුවෙයි, William Wordsworth of Sri Lanka according to some..


 Sri Chandrarathna Manavasinghe

These photos are from internet resources



Edgar Allan Poe






කතරගම දෙවියන්ට භාරයක් ඔප්පු කිරීමට ඉන්දියාවේ සිට මෙහි පැමිනි වංග පවුලක් එකල සෙල්ල කතරගම පදිංචිව සිටියේය. ඔවුන් අප සාමනේර නමට මුනගැසුනේ මෙසේ ඉබාගාතේ ඇවිද යන අතරතුරය. තාරුන්යයේ දොරකඩට පාතබා උන් සාමනේර නම ඔවුන් වෙතින් ලද ආන්නදය පසුකලෙක සටහන් කර තැබුවේ  මෙසේය.


"කුඩා කතරගම නමින් දන්නා එහෙත් ගමක් හෝ ගෙයක් නැති
වනපෙතෙහි ගල් තලා උඩින් සෙමින්  දිවෙන දිය රැල්ලෙන්
 දැකුම් කලු වූ ගංතෙරෙහි උස්බිම මත එකල කුඩා අසපුවක් විය.
 සියුමැලි ඇඟිලි සිතාරයේ තත් උඩ දුවවමින් විරාම ලීලා සහිතව ගීත ගෝවින්දයේ සකු ගී වයමින් සිටි වංග සිරිමතිය දක්නට ලැබුනේ මෙහිදීය. පැරනි මිහිරි සකු ගීවල රසය සිත් පුරා විඳිනට අවස්තාව සැලසුනේය. ඉන්පසු බෝහෝ දිනයන්හි ඉර මුදුන් සමයේ කුඹුක් තුරු යට හීල් හෙවනේ සිහින් වැලි තලාවේ පලිඟු දියවැල අයිනේ හිඳගෙන සිතාරය වයමින් කියන ඇගේ සකු ගීවලට සවන් දී සිටි මගේ නෙත් සුවදායක ලෙස පියවීගියේය..
දුර්වාසස්ගේ ශාපයෙන් මිහි බට සරස්වතී දේවියගේ දන්ඩාකරණ්යයෙහි සෝණ නදී තීරයෙහි ලිය මඩුල්ලේ ළපලු සයනයේ අභිරමණය කළ ලීලාව මවා පාමින් ඒ වංග සුන්දරිය මට හර්ශ චරිතය ඉගැන්වූයේ ඇසින් හිසින් අතින් මුවින් හැඟුම් නිරූපන කිරීමෙනි.  මට පෙනුනේ සෝන ගංතෙර සරසවිය ඇයම බවය.  ඈ නිසා මම සංස්කෘත කාවන්යහි රසවත් ජවනිකාවලට පිවිසුනෙමි. වේද කතා උගතිමි"
පොත් රාක්කයේ කලක සිට තිබුනත් කියවන්නට නොලැබුන පොතක් වන , වන සුනිල් ආරියරත්න කෘතියක් වන මානවසිංහ ගීත නිබන්ධන කියවන්න පටන් ගත්ත. ඉහත දැක්වෙන්නේ ඒ කෘතියෙන් උපුටා ගත්තක්.

මගේ පොත් එකතුවට දැනට දෑවුරුද්දකට පමන පෙර එකතු වූ කියවන්න ගත්තත් බර ඉංග්‍රීසි නිසා පසුව කියවනවා යයි සිතා එහිම තියෙන්නට ඇරිය  Edgar Allen Poe ගේ කෘති එකතුව පිටු 653කින් යුතු විශාල පොතක්. ඉතින් මේ එඩ්ගාර්ත් බොහෝම දුක් වින්ඳ චරිතයක්. ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහයන්ගේ (1913-1964)ජීවිතය ගැන කියෙව්වම මට හිතුන මේ අපේ එඩ්ගාර් ඇලන් පෝ (1809-1849)නේද කියල,  ඒ වගේමයි ලෝක ප්‍රසිද්ද චිත්‍ර ශිල්පී වෑන් ගොෆ් ජීවිතයේ තමනට විඳින්නට වු අපමන දුක් ගැහැට, වෙනස්වීම, පුදුම එලවන සුලුය. 


තරුන මානවසිංහයන් මිනිමැරුමකට අසුවේ යයි බියෙන් සැඟවී සිට පොලිසියට කොටුවී ඇත.හඳුනාගැනීමේ පෙරට්ටුවේදී සිය හොඳම මිතුරා මිනිමැරුමට කොටුවිය, මානවසිංහයන් නිදහස් විය.
දෙවරක් මහණ වී ඇත .  Edgar Allen Poe අවුරුදු 40යි ජීවත් උනේ,


'The Raven' is one of his popular poems of 18 sections, following is the first one.


once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary
over many a quaint and curious volume of forgotten lore-
while I nodded nearly napping, suddenly there came a tapping,
As of some one gently rapping, rapping at my chamber door.
" Tis some visitor," I muttered, "tapping at my  chamber door-
                                                                  Only this nothing more."


අපේ මානවසිංහ ජීවත් උනෙත් යන්තං අවුරුදු 51යි.(1913-64)
 දුක් විඳපු විඳින චරිත, ලෙඛකයෝ කලාකරුවෝ ඕන තරම් ඉන්නව,
ජී බී සේනානායක, සුනිල් මාධව, ප්‍රේමකීර්ති නම් වැල කෙලවරක් නැහැ.


තවත් සිත් සසල කරවන ශාරීරික මානසික දුක් ගැහැට වලට බඳුන් වූ කලාවට සම්බන්ධ නැතත් ඇය ගැන පොත් පත් රාශියක් පලවී ඇති චරිතයක් තමයි පූලාන් දේවි, ඇය උසස් යයි සම්මත ඉන්දියානු කුලවලින් පැවත ආ,, හිංසකයන්ගෙන් පලිගත්තා, එහෙත් මානවසිංහයන් එය මානවභක්තියකට හරවා ගත්ත

ජාතික ගීය ගැන
සුනිල් ආරියරත්න මහචාර්ය තුමාගේ එ කෘතියෙ සඳහන් මේ කොටසත් මගේ සිත් ගත්තක්. හැබැයි මම මානවසිංහ සමගින් නම් එකඟවන්නේ නැත.

"ජාතික ගීය තරම් මානවසිංහ අප්‍රිය කල තවත් ගීයක් නොවීය. ඔහු එය හැන්දින්වූයේ පරණ බෝ කොටුවක් අසලින් ඇසෙන නාකි උපාසකම්මලාගේ ගාතාවක් ලෙසිනි" එහෙත් සමරකෝන්ගේ සෙසු ගීත වලට ආදරය කල මානවසිංහ.............."(ලංකාදීප 1957 අප්‍රියෙල් 30, පිටු 6)-----------මානවසිංහ ගීත නිබන්ධන පිටු 13

ජාතික ගීය ලෙස සමරකෝන්ගේ ගීතයක් තෝරාගැනීමට ජේ ආර් උද්යෝගිමත්වත්ව මුල්වීම හා එහි වචනයක් වැරැද්දක් නිසා සමරකෝන්ගේ සිය දිවි නසාගැනීමත් අප ජාතික ගීයෙ පසුබිමේ ඇති තව කතන්දරය.

මානවසිංහ, කුඩා කතරගම් වනයේ හමු වූ රූමතිතියගෙන් කොපමන ආනන්දයක් ලැබුද අවසානයේ විවාහ වූයේ මාතර කපුගම ශ්‍රීමති වසන්තා කුමාරි හේවාකලුගමගේ මෙනවිය සමගය.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
මානවසිංහයන්ට  වංග රූමතිය හමුවූ දණ්ඩකාන්යක්ද සෝණ නදී තීරයක්ද වූ සෙල්ල කතරගම් වනාන්තරය දයල් බතීටත් ඔහුගේ පියාටත් නියමාර්තයෙන්ම දණ්ඩකාරන්යක් වූ සැටි අනාගත ලිපියක.

--------------
added on 21/6/13
ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහ නම්වු උතුම් මිනිසා

(2013.06.19 වන දිනට යෙදී ඇති
ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහ ජන්ම ශත සංවත්සරය නිමිත්තෙනි.)

පළමුව සිනා සී එසැනින් හැඩූ මිනිසෙකු අපට මුලින්ම හමු වන්නේ බුදු සිරිතේය.

ඒ අසිත තවුසන්ය. ළදරු සිදුහත් කුමරුගේ අඟ පසඟ දුටු ඔහු කුමරු බුදු වන බව දැක පළමුව සිනාසිනි.

ඒ වන විට මහලු තමන් මිය ගොස්‌ ඇති බැවින් බුදුවරයකු දක්‌නට අවස්‌ථාව නොලැබෙන බැවින් හැඬූ බව අසිත තවුසන් කීහ.

අසිත තවුසන්ට මෙන් තුන්කල් දක්‌නා නුවණක්‌ නැතත් මෙයද සිනාසීමටත් එසැනින් හැŽමටත් කරුණු වූ අත්දැකීමකි.

යමෙකුට තම පළමු ගුරුවරයාගේ සියවස්‌ ජන්ම දිනය සමරා ගුණ සමරුවක්‌ ලිවීමට ලැබීම සතුටට කරුණකි. එහෙත් ගුරුවරයා දිවි සංවත්සරය සමරන දා ඔහු ජීවතුන් අතර නොසිටීම එතරමටම සොවට, කනගාටුවට කරුණකි. මේ ගුරුවරයා ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහයන්ය. ඔහු ජන්ම ලාභය ලැබුයේ මීට අවුරුදු 100 කට පෙර 1913 ජූනි 19 වන දාය.

ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහයන් ගී පබැදු "රන්මුතුදූව" චිත්‍රපටය වෙනුවෙන් සම්මානයට පාත්‍ර වූ තිදෙනා එදා මෙලෙස හමුවිය. මානවසිංහයන්, එහි ගලනි ගඟකි ජීවිතේ... ගීතය ගැයූ විශාරද නන්දා මාලනිය සහ සම්මානනීය ගායන ශිල්පී නාරද දිසාසේකරයන්ද මෙලෙස හමුවූවේ සරසවි සම්මාන උළෙලේ දීය.

ඔහුගේ අවසන් සිසුවා යෑයි හැඟෙන මගේ මතකය නිවැරැදි නම් ශ්‍රී චන්ද්‍රරතන මානවසිංහ ශූරීන් දිවි සැරිය අවසන් කරන විට පනස්‌ විය වත් සපුරා නොතිබිණි.

තවමත් මසිත ජීවත්වන මගේ පළමු ගුරුවරයා හෙවත් ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහයන් පිළිබඳ මසිත කිසිදා නොමැකෙන සිතුවමක්‌ වේ.

ඔහුගේ මුව මඬල පුරා සඳ මඬල සේ පැහැපත්ය.

ඔහු සමවන් දසන් පෙන්වා මහ හඬින් සිනාසේ.

නොඋස්‌, නොමිටි එතුමන්ගේ උඩු කය වැසී ඇත්තේ ශ්‍රී නේරු තුමන් පළඳින ආකාරයේ දිගු ලෝගුවකිනි. යටිකය දළ නොවූ වේට්‌ටි පොටක පහස ලබයි. එවක ගමක හැඩරුව ගුණ නොමැකී බොරලැස්‌ගමුවේ සරල නිවහනක පැවති උත්සවයක්‌ යෑයි කිව හැකි සොඳුරු අවස්‌ථාවක්‌ අදටත් මගේ මතකයේ පවතී.

පෙරදිග අහස මත යාන්තමින් ලා අරුණැල්ලක්‌ තැවරිලාය. දැල්වුණු කපුරු පෙති වලින් සුගන්දවත් වූ කුඩා කුටියක සරස්‌වතී දෙවඟනගේ රුව අභියස මම හිඳන් වුණිමි.

ජීවිතයේ මුල් වරට මා අකුරු කියවූයේ එදාය.

අතිශය පැහැදුල් ඒ උදැසන මට ජීවිතයේ මුල් වරට අයන්න කිය වූ ඒ මහ පුරුෂයාගේ ප්‍රසන්න මුහුණුවර දශක ගණනාවකට පසුව අදත් මසිත ජීවත් වේ.

එතුමන් හැඳින්වීමට ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහ යන නාමකරණය හැරුණුවිට අන් කිසිදු අටුවාටීකාවක්‌ අවශ්‍ය නොවේ.

තුරුණුවියේ පටන් මානවසිංහයන් ජීවත් වූ බොරලැස්‌ගමුවේ ම උපන් මගේ පියා දෙවන ලෝක යුද සමයේ පළමුව ආරක්‍ෂාව පතා රත්නපුරයට පැමිණ පසුව එහිම පැලපදියම් වූවෙකු විය.

බොරලැස්‌ගමුවේ ජී. එච්. පෙරේරා සහ ශ්‍රී චන්ද්‍රරත්න මානවසිංහ නමැති දැවැන්තයින් දෙදෙනා සමීපව ඇසුරු කළ ඔහු යම් දිනෙක සිය පුතුණුවන්ට සම්භාවනීය මිතුරකු වූ මානවසිංහයන් වෙතින් අකුරු කිව යුතු යෑයි සිතුවා විය හැක.

ව්‍යාපාරිකයෙකු වූ අපේ තාත්තා සියලු වැඩ නිමවා මැදියම් රැයට එළඹෙන තුරු කුඩා දින පොතක කුරුමිණි අඬු වැනි අකුරු වලින් යම් යම් සඳහන් සටහනක්‌ කරනු මම දැක ඇත්තෙමි.

ගනුදෙනු පිළිබඳ අප්‍රමාණ උනන්දුවක්‌ දැක්‌ වූ අපේ තාත්තා පුදුමයට මෙන් පෙර කී මහා කවීන් දෙදෙනාගේ කවි ගී ඇතුළු අනෙකුත් නිර්මාණයන් පිළිබඳ සටහන් කරන ඉලක්‌කම්වලට වඩා ආලවන්තයෙකු විය.

එම මහා කවීන් දෙදෙනා හා ඔවුන් ඇසුරේ වැඩුණු අප්‍රමාණික රස පුවත් පිළිබඳ අපේ තාත්තාගේ මතකය මතක බැංකුවකට සරිවේ.

රත්නපුරේ නිත්‍යවාසීන් වුවද බොරලැස්‌ගමුවේ උපන් ගම හා නොබිඳුණු සබඳකම් පැවැත්වූ තාත්තා ඉඩ ලද මොහොතක අපද කැටිව නෑගම් යන විට නොවරදවාම බොරලැස්‌ගමුවේ මානවසිංහ නිවසට ගොඩවයැමට අමතක නොකළේය.

අප ඒ ගමන් ගියේ ගුණපාල මුදලාලිගේ සුදු පැහැති බේබි ඔස්‌ටින් කාරයෙනි.

රත්නපුරයේ සිට බොරලැස්‌ගමුවට ගොස්‌ ආපසු රෑ මැදියම රත්නපුරයට පැමිණෙන ඒ ගමනට අය කළ කුලිය රුපියල් 40 ක්‌ හෝ 50 කි. එහෙත් එම කුලියෙන් කියක්‌ හෝ අඩු කර ගැනීමට කාරයෙන් බැස මහ රෑ තවත් විනාඩි හට අටක්‌ ගුණපාල මුදලාලි හා තර්ක විතර්ක කිරීමේ පුරුද්දක්‌ අපේ තාත්තාට විය.

අප ඒ දවස්‌වල සිටියේ රත්නපුර නගරයෙන් සැතපුම් හත අටක්‌ ඉහත්තාවේ ගලබඩ නමැති හද්දා පිටිසර ගම්මානයක ආච්චි අම්මාගේ නිවසේය.

සුද්දන් සතු දැවැන්ත තේ වතුයායෙන් තුන් පැත්තකින් වට වූ අර්ධද්වීපයක්‌ වැනි ඒ හුදෙකලා පාළු ගම්මානයේ එක්‌ කඳු තුඩක පිහිටි ආච්චි අම්මාගේ නිවස එදා සිරිකතගේ වාස භවන සේ වීය.

තේ වතුයාය සහ ආච්චි අම්මලාගේ ඉඩම වෙන් වූයේ මහතුරු පෙළකින් යුතු අපූරු වැට මායිමකිනි.

ඒ තුරු පෙළින් බොහොමයක්‌ අඹ සහ කොස්‌ ගස්‌ය. වරෙක ආච්චි අම්මලාගේ නිවසට පැමිණි මානවසිංහයන් වැට මායිමේ ඇතුළු වත්ත පිටිය පුරා විවිධ ගහ කොළ වලට පැරැන්නන් තබා තිබූ නම් ගොත් විමසමින් මහත් සොම්නසක්‌ විඳි අයුරු මේ දැන් වගේ මට මතකය.

තවත් වකවානුවක අප ගලබඩටත් වඩා හද්දා පිටිසර ගමක පදිංචිව සිටියෙමු. ඒ දෙනවක ගහ සහ ඔවල මූකලාන අසල පිහිටි බෝපැත්තයි.

අපේ පුංචි ගෙදරට එක්‌ දිනක්‌ රාත්‍රියේ මානවසිංහයන් පැමිණියේ ප්‍රින්ස්‌ ගුණසේකර හා පියල් වික්‍රමසිංහ වැනි එදා ලංකාදීපයේ කටයුතු කළ තවත් පත්තර යෝධයින් දෙදෙනකුද සමඟය.

එහෙත් ඔවුන් එදා බෝපැත්තට පැමිණියේ ලෙල්ලුපිටිය හරහා වැටී ඇති පාර දිගේ නම් නොවේ. මුලින්ම ගලබඩට පැමිණ අප ආච්චි අම්මලාගේ ගෙදර නොමැති බැවින් ඔවුන් අඩිපාරවල්, ඒදඬු, කම්බි පාලම් සහ වංගගිරි පසුකර පළමුව බඹරබොටු ගඟත් දෙවනුව දෙනවක ගඟත් තරණය කර බෝපැත්තේ අපේ නිවසට පැමිණෙන විට හොඳටෝම රෑ බෝ වී තිබිණි.

ඒ ඒ දිනවල දෙක හෝ තුන පන්තියේ ඉගෙනුම ලැබූ කුඩා දරුවෙකු විය. අපේ තාත්තා පිරිස සමග බරසාර කතාවක පැටලිලාය.

එ පිළිසඳරේ හඬ මඬිමින් අප නිවහනට හූවක දුරින් දෙනවක ගඟට ඔබ්බෙන් ඔවල මූකළානේ තනි කොටියාගේ ගෙරවිලි හඬ ඇසේ.

ඉන් බිය පත්වූ ලේකම් ආතාගේ ගව රැල ගුරු පාර දිගේ හිස්‌ ලූ ලූ අත දුවයි.

අපේ ගෙදරටම තිබුණේ නො. 19 වශයෙන් හැඳින්වෙන වර්ගයට අයත් චිමිනි ලාම්පුවකි. එම පැරැණි ලාම්පුවෙන් පෙරී ආ දුබල කහ පාට එළියට වඩා මානවසිංහයන්ගේ වටකුරු සඳවන් මුහුණේ වැඩි ආලෝකයක්‌ විය.

මානවසිංහ මහත්මයා ලංකාදීපයේ තවත් පිරිසක්‌ සමග අප නිවසට පැමිණි ආරංචිය අසා අපේ ලොකු ඉස්‌කෝලේ මහත්තයා වූ වැලිකන්නේ මහත්තයත් අපේ අම්මාට අමතරව බෝපැත්තේ ඉස්‌කෝලේ ඉගැන්වූ මුදුන්කොටුවේ නෝනා මහත්මියත් අපේ ගෙදරට පැමිණියහ.

සියල්ලට සාද සංග්‍රහ කිරීමට මදිපාඩු පීරිසි කුට්‌ටම් පිඟන් ඇතුළු අඩුම කුඩුම ගෙන ඒමට වරක්‌ නොව කීප වරක්‌ම අප්පු අයියාගේ ගෙදරට ගෑටීමට මට සිදු විය. ඒ අතරතුර අප්පු අයියාගේ අම්මා එනම් පිස්‌සු ආච්චිට ද මේ ආරාධිතයන් පිළිබඳ යන්නේ කොහෙද මල්ලේ පොල් මාදිලියෙන් පිළිතුරු බැඳීමට මට සිදු විය.

රන්මුතු දුව චිත්‍රපටිය සඳහා පිපී පිපී රේණු නටන ගීතය මානවසිංහයන් රචනා කළේ මෙසේ අපේ ගෙදරට එතුමා පැමිණ ගොස්‌ වසර දෙකක තුනකට පසුවය.

එම ගීත ජවනිකාවන්ට පෙනී සිටියේ බෝපැත්තට අල්ලපු ගම වූ ලෙල්ලෝපිටියේ ඉපිද අපේ ගම්මානවල කරක්‌ ගසා කොළඹට ආ ජෝ අබේවික්‍රමයන් වීම එක අතකින් දෛවෝපගත සිදුවීමක්‌ දැයි විටෙක මට සිතේ.

බෝපැත්තට මෙන් නොව ගලබඩ හද්දා පිටිසර ගම්මානයට මානවසිංහ මහතාත් එම මහත්මියත් බෙහෙවින් ඇළුම් කළහ.

ගලබඩ මහ ගෙදර සිට අඩිපාරවල් ජාලයක්‌ කඳු ඉස්‌මත්තට වැටී තිබිණි. ගමේ වියපත්ම මැහැල්ල වූ පුංචි එතනා ආච්චි ජීවත් වූයේ පේරියපල්ල ලෙසින් හැඳින්වූ බිම් තීරුවේය.

ඇය නැති විටෙක සූරියා යෑයි අපර නමකින් හැඳින්වීමට ගමේ කවුරුත් පුරුදුව සිටියහ. සියවසක්‌ පමණ වයසැති එහෙත් නොතලා කරුන්කා සමග බුලත් කන ඇගේ මුව වටා නොයෙක්‌ රේඛා වල රත්පැහැ බුලත් කෙළ විසිරී තිබුණේ හිරු මඬල හා ඒ වටා රන්වන් රේඛා පරිද්දෙනි.

පුවක්‌ ඇතුළු බව බෝගයන්ගෙන් පිරි ඒ නිසාම ගුලන ලෙසින් හැඳින් වූ අඳුරු බිම් කඩක්‌ එතැන සිට කඳු ඉහත්තාව තෙක්‌ පැතිරෙයි. ගුප්ත කතා රැසකට නිමිති වූ රාමීයක නමැති හැල දිය කඩිත්ත පසුකර අඩිපාරේ තව ටිකක්‌ ගිය විට ගම ගෙදර හමුවේ. කොතෙකුත් කවට බස්‌ දොඩවන ගෙදර ප්‍රධානියාගේ එක්‌ කකුළක ආබාධයක්‌ නිසා ඔහු ඇවිදින්නේ රුවිතයටය. එදා පොල් අතු සෙවිලි ගම ගෙදර ඉදිරිපිට මිදුල කුඩා අපගේ කෙළි මඬල විය.

පළාතම අඳුරු කරමින් නැගී සිටි යෝධ මැංගුස්‌ ගස්‌ පාමුල විටෙක මානවසිංහයන්ගේ රුව උත්තර භාරතයේ දෙව්රුවක්‌ සේ බැබළෙන අයුරු කුඩා මා විමතියට පත් කෙළේය. ඉන් මඳක්‌ ඔබ්බෙන් කොකෝ ගස්‌ පෙළකි. ඒ ආසන්නයේම වැසිකිළියක්‌ සහ කැසිකිළියක්‌ විය. වැසිකිළි බිතක්‌කනේ අපේ මාමා අඟුරෙන් සටහන් කළ හැටේ මහ මැතිවරණ ප්‍රතිඵල බොහෝ කලක්‌ යනතුරු නොමැකී පැවතිණි.

ගමන නොනිමෙයි ලෝකයේ මේ

පුරුදු ජීවන මං තලේ.....

වැනි සනාතන දහමින් හෙබි ගේය කාව්‍ය ඔහුගේ සිතේ පිළිසිඳුණේ මේ සොඳුරු එහෙත් අඳුරු අපේ මහ ගෙදර වටාපිටාව තුළ යෑයි සඳහන් කිරීම අහේතුකද නොවේ.

බොහෝ රෑ බෝ වී ගෙදර එන අපේ තාත්තාගේ දින චර්යාව මානවසිංහයන්ගේ අහඹු සම්ප්‍රාප්තියත් සමග උඩු යටිකුරු වේ. ආච්චි අම්මලාගේ නිවස පසුකර තේ වතු යාය තෙක්‌ තවත් අඩිපාරක්‌ වැටී තිබිණි.

කටුසු කොන්දක්‌ වන් එම අඩි පාර දෙපසින් සුවිසල් තේ වතුයාය නෙක බෑවුම් දිගේ ඈතින් ඈතට පැතිර යයි. ඩෝබි ලයිම ලෙසින් හඳුන්වන හුදෙකලා වතු පේළි නිවහනින් දුම් රොටුවක්‌ අහසට එසවේ. ඉඳහිට බල්ලෙකු බුරයි. මේ අඩිපාර අවසන් වන්නේ තේ වතුයායේ ප්‍රපාතයක්‌ අද්දරිනි. සෘතුවක්‌ හෝ කාල වකවානුවක්‌ නොමැතිව දැඩි සුළං හමනා ප්‍රපාතය අද්දර හුදෙකලා බෝධියක්‌ පිහිටා තිබිණි. කිසිවෙකු වන්දනාමාන නොකළ බොහෝ බෝධීන් අතර දක්‌නට නොලැබෙන තරම් සිරියාවක්‌ එම හුදෙකල බෝ මැඬ පා මුල විය.

ඇතැම් සැඳෑ කලෙක මානවසිංහයන් එම බෝමැඬ පාමුලට ගියේ මා සමගය. කොහොමටත් දඟකාර ඔහුගේ කෙහෙරැල්ල සුළඟට හසුවේ. ප්‍රසන්න ඒ මුව මඬල එවන් විටෙක මා දුටුවේ සොළොස්‌ කලාවෙන් පිරි සඳ මඬල සේය.

ඉතා පිරිසිදු වට මට ගල්කුළක්‌ මත ඈඳි ගන්නා ඔහු නිල්වන් තේ කඳු අතරින් පතර මතුව යළි පෙනී නොපෙනී යන සුදුවන් පීත්ත පටියක්‌ වන් ප්‍රපාතයේ පෙනෙන පාර දෙස බලා සිටී.

දළු ප්‍රවාහනය කරන ලොරියක්‌ දෙකක්‌ එම පීත්ත පටිය දිගේ පෙනී නොපෙනී යයි. ඒවායේ බඳෙහි වයි. එම්. ටී. ඒ. අන්නමලෛයි චෙට්‌ටිආර් ලෙස ඉංග්‍රීසි අකුරු සටහන් කර තිබිණි.

බැලු තෙක්‌ මානයේ නෙක කඳුවලින් වට වූ එම බෝ මැඬ පාමුල සිට අහස බලන ඔහුට පෙනෙන්නේ සැඳෑ වළාකුළු නිර්මාණය කළ අපූරු වර්ණාවලිය සහ විවිධ සිත්තම්ය.

මානවසිංහයන්ගේ පොතක සරස්‌කඩ ලෙස මේ සැඳෑ අහස්‌ සිතුවම් පිළිබඳ විග්‍රහය මගේ නෙත ගැටුණේ මින් බොහෝ කලකට පසුවය.

මානවසිංහයන්ගේ සුරතින් ලිය වූ මහ බෝ වන්නමට නිමිති වූයේ ඔහු බොහෝ කලක්‌ සේවය කළ ටයිම්ස්‌ ගොඩනැගිල්ල පාමුල බෝගසේ සැළෙන ලෙලෙන බෝ පත් යන්න ප්‍රකට වූ මතයයි. එහෙත් එතුමන්ට මහ බෝ වන්නම ලිවීමට එදා ගලබඩ හුදෙකලා ගම්මානයේ අප්‍රකට පිටිසර බෝධියේ සැලෙන ළෙලෙන බෝ දළු ද හේතු වූවායෑයි සඳහන් කිරීම නගරයේ බෝරුකට කරන අවමනක්‌ නොවේ. මා එතුමන් සමග එකම සහ අවසන් ගමනට එක්‌ වූයේ කතරගම වන්දනා ගමනකටය.

නන්දා මාලිනී ගයන ගීයක සේ ලොරි බාගයක නැගී එතුමන් සමග අප කතරගම බලා ගියේ මගේ මතකය නිවැරදි නම් 1960 පමණය.

ඒ ගමනට එතුමන්ගේ කනිටු පුත් උදය මානවසිංහයන් එක්‌ව සිටියේ වයස අවුරුදු 10 ක 12 ක කොලුවකු ලෙසය. රත්නපුර නෝනාගම හරහා හම්බන්තොටට ආසන්න වෙමින් සිටියදී එක පැහැර දුටු තල් ගස්‌ පෙළ සහ තෙරක්‌ නැති වැලි කතර දුටු ඔහු රිය පදවමින් සිටි මහලු ජිනදාස අයියා අමතමින් සඳහන් කළේ බැහැල ටිකක්‌ ඉඳලා යමු කියාය. පරක්‌ තෙරක්‌ නැති ඉන්දීය සාගරේ බොහෝ දුරක්‌ සිට රුහුණු වෙරළට ගොඩ ගැසූ කවඩි හක්‌ බෙල්ලන් දොaතින් ගත් ඔහු ඒ සෑම සමුද්‍ර සම්පතකම රූ රටා අපට විස්‌තර කළේය.

ලෝකය හා රිද්මය පිළිබඳ බොහෝ කරුණු කාරණා එතුමන්ගේ ගීතවල ඇතුළත්ය. එහෙත් ඒ ගේය පදවලට වඩා අද හම්බන්තොට වරායේ කරදියෙන් වැහුණු එදා රතුපස්‌ ගොඩැල්ල මුහුදු වෙරළේදී එතුමන් සිප්පිකටු දොaතින් ගෙන කළ විග්‍රය රිද්මය පිළිබඳ වඩා අර්ථ සහ රස පූර්ණ යෑයි මට සිතේ.

කතරගම අප දිනක්‌ හෝ දෙදිනක්‌ ගත කළෙමු. කතරගම සුරිඳු පිළිබඳ අප්‍රමාණ බැතිමතකු වූ ඔහු එදා මැණික්‌ ගඟ දෙපස නොයිදුල් වන පෙත හා තමන් අතර පැවති සහ සබඳතාවයන්ද නොසඟවා හෙළි කළේය.

ජීවිතයේ එක්‌ වකවානුවක මැණික්‌ ගංතෙර මහ වන වදුලේ ගත කළ අවධිය කෝමල රේඛා ඇතුළු පොත පතෙහි එතුමන්ගේ සඳහනට වඩා එම කථනයන් අතිශය සෞන්දර්යයකාමී විය.

එදා උදය අයියා මා ඇතුළු දරු දැරියන් පිරිසක්‌ පිරිවරාගෙන මැණික්‌ ගඟ දිගේ සෙල්ල කතරගම දෙසට උඩු ගං බලා ගිය එතුමන් යෝධ කුඹුක්‌ ගස්‌ පාමුල සීතල වක්‌කලන් වල සුදොa සුදු වැලි තලාවල විටින් විට දැහැන්ගත වූයේ ඒ සොඳුරු දුරාතීතයට දැයි මම නොදනිමි.

වංග පවුලක අතිශය රූමත් සිරිමතී නමැති තරුණියක පිළිබඳ මානවසිංහයන් කෝමල රේඛා පොතේ සඳහන් කර ඇත. අදින් 50 වසරකට පෙර එදා මැණික්‌ ගං වැලිතලාවේ දී එතුමන්ගේ ප්‍රභාමත් නෙත් සඟල අඳුරු කළේ එම ප්‍රේමය පිළිබඳ අඳුරු මතකය දැයි නොදනිමි.

සුනිල් ලීලානන්ද පෙරේරා

Wednesday, July 13, 2011

මෙහෙමත් හස්බන්ඩලා what a great husband? හරියටම ලලිත් ඇතුලත්මුදලි මැරුන දා වෙච්ච් දෙයක්



මගෙ ලඟම ඥාතියෙකුටදැනට අවුරුදු 15 ට පමන පෙර සිදුවුන දෙයක්


මතක් උනා රොෂාන් හෙරත්ගෙ බ්ලොග් එක කියෙව්වාම,


 එනම් අඹුසැමි අවබෝධය, බිරිඳට සමානාත්මතාවයෙන් සැලකීම ආදී කරුනු


සාකච්චා කෙරුනු  ලියවිල්ල කියවන කොට...


මගේ ඥාති සහෝදරිය විවාහ වෙලා සැමියගෙ කොලඹට නුදුරු නිවසෙ ඔහුගෙ


ගම් පලාතෙ ජීවත්වුනා, පලමු දරුව ලැබුන, දුවනියක්, බෝම අගේට වැඩ කටයුතු සිද්දවුනා.


ඔහෝම ඉන්න අතරේ දෙවන දරුවත් ලැබෙන්න සිටිය.


මේ ඉන්න අතරේ හස්බන්ඩ්ට පැපොල වැලඳුනා.


ඉතින් මෙය ගර්භනී අම්මට බෝවුනොත් දරුවටයි මවටයි දෙන්නටම මාරාන්තිකයි.


මෙය දැනගත්ත විගස බරපතල කම දන්න වැඩිහිටියො විදියට




ඥාති සහෝදරියටද කලින් පැපොල වැළඳී නොතිබුන නිසා



අනේ මේ සහෝදරියගෙ අම්ම පුලුවන් විදියට ටැක්සි එකකුත් කතාකරගෙන,


සිය දෝනියන්දාව එක්කරගෙන එන්න තම බෑනගෙ ගෙදරට ගියා.


නැන්දම්මට ලැබුනේ නොසිතූ විරූ පිලිතුරක් බෑනගෙන්.


ඔබ ඇවිත් ඔබගේ දුව එක්කගෙන ගියාම ඔත්පල වෙලා ඉන්න 


මා ගැන බලන්නෙ කවුද කියල් අහපි! එක් පැත්තකින් එයාගේ කතාවත් හරි, 


වටේ පිටේ නෑදෑයෝ හිටිය කියල අසනීපෙකටවත් උදව්වක් නෑ, 


ඇඟ පුරාම ගෙඩි පැසවා සැරව ගලද්දී නූපන් දරුවා ගැන සිතනවාට වඩා


 මේ ඉන්න එකා ගැන හිතන්න එපායෑ ඉතින් අපේ ඥාති සහෝදරියට 


 සිය මහගෙදර එන්න දුන්නේ නෑ එයාගේ හස්බන්ඩ.



අවාසනාවක මහත,,,


ඥාති සහෝදරියටද පැපොල වැළඳින.


රෝහලට ඇතුල් කල විට එහිදී කියා ඇත්තේ ලැබෙන්න ඇති දරුවාට


 මෙය විශාල වශයෙන් නරක අතට බලපාන බවය.



කල් ගතවිය, ඥාති සහෝදරිය දරුවා ප්‍රසූත කිරීමට රෝහල් ගත විය.


බෝනික්කෙක් වැනි වූ ඉපදුන පිරිමි දරුවාගේ ඇඟ පුරා කලු ලප කැලලි තිබුනි. 

මව මරනයෙන් ගැලවුනත් බේරුනේ අහිංසක දරුවා නොවේ.

තාත්තා හරකෙකු මෙන් මහ හඬ දී අඬන්නට විය, එකල ඒ කිට්ටුවම 

රැකියාව කල මට මෙය සියැසින් විඳීමට සිදුවිය. දරුවා මලත් 

උපත සහ විපත ලේඛන ගත කළ යුතුවීම නීතියයි.

ඒ සඳහා දරුවාට නමක් තිබිය යුතුයි, ඒ අනුවයි මියගිය අසරනයාට 

ලලිත් කියල නම දැම්මෙ, ලලිත් කියල නම දාන්න හේතුව නම් 

ලලිත් ඇතුලමුදලි මහත්තයගෙ අවමගුලත් සිදුවුනේ එදා නිසා.

තව අතකින් බලනකොට අපේ ඥාති සහෝදරිය විවාහය බේරගත්තේ

 ලලිත් දරුවව දන්දීල කීවත් වරදක් නැහැ.

කොහොම හරි වාසනාවකට  ඒ අයට නැවතත් පුතෙක් ලැබුනා, 

දැන් කරදරයක් නැහැ හොඳින් ඉන්නවා.

--------------------------------------------------------------------------------------------


සවුදි ගිය ගෘහ සේවිකාවක්ගේ හස්බන්ඩෙක් ගැන

අවුරුදු දාහතරකින් කිසිම තොරතුරක් නැතිව ඉඳල මේ ලඟදී තොරතුරක් ලැබුන 


සිය සවුදි ගිය බිරිඳගෙන්. බැලින්නම් පඩි ගෙවන්නෙ නැතුව හිරකරගෙන ඉඳල, 


ලැබුනු ඔත්තුවක් අනුව සවුදි කුමාරයෙක් තමයි මේ  අපේ සහොදරියව 


බේරගෙන තියෙන්නේ.  (බලාගෙන ගියාම හොඳ කුමාරවරුත් ඉන්නව සවුදියේ )


හරියට ආදායමක් නැති පවුලුත් ලෝක මාන්නෙට 


ගෘහ සේවකයො ගන්නව, පඩි ඉල්ලුව්ම වදදෙනව 


අනෙක විද අඩම් තේට්ටම් කරනවනැත්නම් ඇන ගහනව, 


පුච්ඡනව..පලමු අවුරුදු දෙක තුන ඇතුලත ලියුම් ආවලු, 


පසුව කිසිම තොරතුරක් නැතිකොට හිතුවලු මැරුනයි කියලා, 


මේ හස්බන්ඩ් පොලොන්නරුව පැත්තේ. මරේ මරු හස්බන්ඩ් කෙනෙක්.!