Followers

Thursday, September 29, 2011

ලාංකික ක්‍රිකට් දර්ශනය- Lankan Cricket Philosophy, Is this Cricket Diplomacy, or Is this Sri Lanka cricket's policy, Not just a conspiracy,



ඇයි දැන් අපේ රටේදිම පරදින්නෙ, අන්තිම(පට්ට ) නරක විදියට. තරුන භාශාවෙන් එකල අපි කිව්වෙ අසූචි ද්‍රාවනයක් ගහන්න වටින විදියට කියල.
කෙනෙකු කියනව මෙය අපෙ නායක දිල්ශාන්ගෙ වරදක් ලෙස. එය අපි හැමෝටම පේන්නට වගේ තියෙන හේතුව. ඒ උනත් මා දකින්නේ ලංකාවේ ක්‍රිකට් ව්යාපාරයේ අයිතිකරුවන් තමයි මේ තත්වෙට වග කියන්න ඕන, කණ්ඩායමේ ඉන්න cricket diplomats  ල  එක්ක. (දිල්ශාන් උනුසුම් අවශ්තාවලදී තරඟයේ වීරය වෙන්න ලොකු අවදානමක් අරගෙන බෝල් කරන එක නම් ටිකක් හොඳ මදි.)

පොඩි කොම්පැනි, ලොකු කොම්පැනිවල ශාකා ලෙස තමයි ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ. ලංකාවෙ ක්‍රිකට් ආයතනයත් අර අන්තර්ජාතික කොම්පැනියක පොඩි ශාකාවක් විතරයි, ඉතින් මහ ප්ලෑන් එක තියෙන්නෙ එහේ. Corporate marketing,  'Sri Lanka 'Brand power, blah... blah...
නැත්තනම් එංගලන්තෙ ගිහිල්ල හොඳටම පැරදිල ආපු ඔසියන්ට ඇයි පැරදුනේ තමන්ගෙම රටේදී. ගාල්ලෙ තමන්ගෙ දඟ පන්දු යවන්නන්ට හදපු තනතිල්ලෙන් වාසි ගත්ත විතරක් නොවෙයි අපි අන්ත පරාජයකට පත් කළා. මේකෙ වැරද්ද තියෙන්නෙ කොතනද, සත්තකින්ම නායකයාගේ අත පමනක් වෙන්නට බැරිය.

බන්ග්ලාදේශයට, සිම්බාබ්වේට, ආදී දුප්පත් රටවලට දෙනව දුවන්න.
ලොකු රටවලට පරදිනව.  world cup finals,..... ඉන්දියාව,................ ඒව තහනම් වචන..

ඇඟිල්ලේ තරමට ඉදිමෙන්න ඕන කියල කතාවක් තියෙනවනේ. ඉතින් ලාංකික ක්‍රිකට් ක්‍රීඩාවේද දර්ශනය එයයි. ලොකු අතු අල්ලන්න යන්නෙ නැතුව තමනට ඉතිහාසයේ අයත් ස්තානය තහවුරු කර ගැනීම තමයි, තවත් විදියකට කියනව නම්.

AAh! .Not to worry too much.. In Final analysis, Cricket is just a Game!!!!
( But Sri Lankan cricket fans, Spectators?
Fxxx them we are playing for international fans  n spectators!)
හරි ශෝක් දර්ශනේ,
තමන්ගේ සාක්කු කොහොමත් පිරෙනව,
 අමාරුවෙන් සල්ලි එකතුකරගෙන මැච් එක බලන අයගෙ සාක්කුව හිස්වෙනව.
ජොලියත් දෙල් වෙනව.

රනිල්ගෙ යු එන් පිය ත්‍රී වීල් පක්ශයක් වෙලාද? Tuk Tuk Tuk





this photo is taken from the web
අනුර බන්ඩාරනායක මහත්තය හිටිය නම් අහගන්න තිබුන හොඳ කතාවක් රනිල් මහත්තය මේ කරන දේ දැකල.  පුටු පුටු, හෝ ටුක් ටුක් ගාමින් යන මේ වාහනේ දැන් කොලඹ මහ නගර සභාවත් එක්ක බොහෝම ලඟ සම්බන්ධයක් තියෙනව.

 ත්‍රී වීලර් රියදුරු උවයිස් මොහොමඩ් ඉමිතියාස් මහත්තය හිටපු පුරපති; දැන් කොරියාවෙ. ලඟදී නෙ  රස්සාවකට ගියේ. අන්න මිනිස්සු. බාරගත්ත වැඩේ පුලුවන් තරමින් කලා. බැරි තැන දාල යන්න ගියා.

ත්‍රීවීලර් පක්ශ කියල අනුර මහත්තය විහිලු කලේ වාමාංශික පක්ශවලට, මොකද සියලුම පාක්ශිකයන් ගනන ත්‍රී වීලර් එක්කට දාගෙන යන්න පුලුවන් යන තේරුමෙන්. රනිල් මහත්තයත් ජගුවාර් එකෙන් බැහැල ත්‍රී වීලර් එකෙන් යන්නේ සජිත් මහත්තය කරූ මහත්තය සාමාජිකයන්ව රනිල්ගෙන් කඩාගෙන හින්ද නම් වෙන්න බෑ.
කොලඹ මහ නගර සභාව යූ එන් පී එකෙන් කඩන්න යුද්දෙ දිනනවට වඩා දුශ්කර කර්ත්ව්යක් බව වාමාන්ශික, විප්ලවවාදී, ප්‍රජතන්ත්‍රවාදී, ජන අරගලයේ පියා වන දශක පහකට අධික දේශපාලන ඉතිහාසයක් ඇති, කියුබන් නායක කැස්ට්‍රෝගෙ මුහුනවර ඇති, අසුවේ වර්ජනය මෙහෙයවූ නායකයෙක් වන රතු උස වාසු, ගියවර ස්වාදීනව ආ ත්‍රී වීල් රියදුරු ඉමිතියාස්ට පැරදීමෙන් පෙනේ.

රනිල් මහත්තයාගෙ නවතම සොයා ගැනීම මෙය විය හැකියි. නංගිලට මල්ලිලට පේන්න පොඩි රවුමක් ත්‍රී වීල් එකේ  ගහල බලමු!
කොලඹ මහ නගර සභාව පැරදුනොත් නම් රනිල්ගෙ සපොර්ටර්ල ගනන  ත්‍රී වීල් එකක නග්ග ගන්නවත් මදි වෙයි!

Saturday, September 24, 2011

හච්චීම් යාම, කිවිසුම් යාම හෙවත් බ්ලෙස් යු- bless you

sneezing, this photo is taken from the web
අපි ඉපදී හැදී වැඩුණ අපේ මහ ගේ තිබුනෙ  උස් තැනක, මෙහි අගය දැනෙන්නේ ගංවතුර කාලෙට. වෙල මට්ටමේ පිහිටා තිබුනු ගෙවල්වල වහල විතරයි  පෙනුනෙ ඒ කාලෙට. පන්සල, ඉස්කෝලෙ, ගම් සබා උසාවි ගොඩනැගිල්ල ගංවතුර අනාතයින්ගෙන් පිරී ඉතිරී යනව.

ජම්බු, පේර, අඹ. කටු ලොවි-උගුරැස්ස,  ලාවුලු, කෙසෙල්, බිලිං, නාවා (පට්ටා), මුරුංගා, අසෝක මල් ගසින් පිරුනු කුඩා වත්ත, වියලි කාලයට අපේ හරියට එන ඉබ්බන්  දැන් මට සිහිනයක් පමණි.

ගේ පිටු පසින් හා වම් පසින් පේන්නෙ ක්සිතිජය දක්වා විහිදුන වගුරු බිම්.  දියවන්නා ඔයේ හීන් ශාකාවක් මේ වගුරු බිම් හරහා ගලා ගොස් කැලනි නදියට එකතුවෙයි.

ඈත කඳු මුදුනේ දකුනු පසින් පෙනෙන්නේ ලඟ ලඟ ඉදි උන අඩු ආදායම් ලාභීන්ගේ නිවාස පොකුරු, කසිප්පු, ගන්ජා, විකුනන පොඩි අප්පු වගේ අයත් කඩු කිරිච්චි, බෝම්බ,  එක්ක සෙල්ලම් කරන ගනන් කාරයොත් ගනිකාවන්, පික් පොකට් කාරයෝ, දුප්පත් කලාකාරයොත්, සාස්තර කාරයොත්  සාමකාමී, වැදගත් විදියට ජීවත් උන ආදී ඔක්කොම ඒ පුරයේ හිටිය.
ඒ ඔක්කොම රකින සිකියුරිටි කාරයෙක් වගේ මහ වතුර ටැන්කිය මේ සියල්ලටම උඩින් බලන් ඉන්නව.
රෑට තොවිල් බෙර සද්දයක් නොයෙන දවසක් නැති තරම්.

අපේ ඉඩමට වම් පසේ සිට වෙල මට්ටම දක්වා විශාල පඩි පෙල කීපයක් සේ කබොක් කැපීම නිසාවෙන් ඇති උන මට්ටම කීපයක  සෑදු ගෙවල් ඇත. වම් පසින් වලේ ඇති ගෙදර ලොකු අන්කල් පාන්දර අවදිවන වෙලාව පලාතටම දන්වන්නාසේ හච්චිම් වැලක් අරී. ඊට පසුව තමයි, උදේට ගෙවල් වලින් ගුවන් විදුලි පිරිත් හඬ ඇහෙන්නෙ.

කියන්න ආපු කාරනාව නොකියා වැල් වටාරමෙන් මන් මේ කොහෙද යන්නේ?

යන්නෙ කොහෙද? මල්ලෙ පොල්!

සමහර රටවල හච්චිම් ඇරියාම bless you කියල කියනව නේ . අරාබිකරයෙත් මොකද්ද යමක් කියනව.

ඉතින් පල්ලෙහා ගෙදර අන්කල් කාරයට බ්ලෙස් යූ කියනව  නම් දහ දොලොස් වතාවක් විතර කියලත් මදි වෙනව. අර රෙකෝර්ඩින් වගේ එකක් තමයි දාන්න වෙන්නෙ

 අන්කල්ව පරන ගර්ල් ෆ්‍රෙන්ඩ්ල පාන්දරම මතක කරනව, ගනන් කෙරුව නම් ගාන හොයා ගන්න පුලුවන් වෙයි කියල කියලත් මට ඒ දවස්වල හිතුනෙ නැතිව නොවෙයි. ඕව කියල උඹ ඕනවට වැඩියෙ පැහිල වැඩි‍යි,   කියල අම්මලගෙන් බැනුම් අහන්න ඕනයෑ,?
මුවින් නොබැන සිටිමි.

අනේ ඒ මිනිස්සු දැන් මැරිල වලලපු තැන්වල මහ ගසුත් පැලවෙලා ඇති!
(කවුරුත් හොරෙන් කැපුවෙ නැත්නම්)

Thursday, September 22, 2011

ජෝ- Joe Abeywickarama

මහගම සේකරගේ තුන් මං හන්දිය කියවීමෙන් මා තුල ඇඳී තිබුනු 'මාමාගේ' රූපයට තුන්මං හංදිය චිත්‍රපටය නැරඹීමෙන් පසුව හානියක් නොවූයේ ජෝ නිසා කියලයි මට මතක.

 (අපේ ලොකු මාමාත් හරියටම ජෝ වගේ පෙනුමක් තිබුන ටිකක් මතට බර කොලඹ ආණ්ඩුවෙ කන්තෝරුවක වැඩ කලත්, කලිසම් ඇන්දත් හොඳ ගැමියා, ඉස්සර ඉස්කෝලෙ යන කාලෙ මාමාව මුන ගැහෙන්න ගියාම අහන්න වෙන්නෙ අල්ලපු මේසෙ හිටපු ප්‍රසිද්ද් නාට්ය ශිල්පිනියගෙන්, බෝම වෙලාවට ලොක්ක අල්ලපු වැටේ බාර් එකේ. දැන් කියන්නෙ -ඉබ්බන්වල හන්දියෙ තියෙන- Galaxy කියල)

අපට සිටි ඕනම චරිතයක් රඟපාන්න හැකියාවක් ඇති නලුවන් කීප දෙනාගෙන් ශ්‍රේෂ්ඨයෙක් කිවොත් එය කිසිසේත්ම අතිශයෝක්තියක් නොවේ.
ජෝ ගැන වැඩි විස්තර මාධ්‍යවල පල උනා අඩුයි, කොහොමත් ජෝ වැඩි ආටෝපෙට අකමැති කෙනෙක්, සරල මිනිහෙක්.
අවුරුදු අසූ හතරක් ආයු වලඳා පසු ගිය දා ජෝ අපෙන් සදහටම සමුගෙන, ඔහුගේ අසීමිත ප්‍රතිභාවට, මානව දයාවට ඔහු ප්‍රති නිර්මාණය කළ අපේ කමට අපගේ හදබැති ප්‍රණාමය!



ජෝ ගැන කියන්න අපි කවුද? 

අප හදවත් තුල සහසක් හදවත් තුල  අමරණීය මතකයන් තැන්පත් කළ ඔහු යුග පුරුෂයෙක්! 

ඒ දවස්වල ක්ශේත්‍රයේ තිබුනු සීමිත පහසුකම් සීමිත ඉඩ ප්‍රස්තා ආදිය බාධක කඩා බිඳගෙන ගිය ඔහු ගැන කියන්න, යම් ගුණකතනයක් ඒ වගේම ඔහුගේ හැකියාවන් ගැන කියන්න, මාලිනි ලෙස්ටර් වගේ කෙනක් තමයි ඉතාම සුදුසු.
ජෝ අපේ ජීවිත වලට ගෙන ආ ප්‍රීතිය, මේ අපේ රට යයි ලෙස අපට හැඟෙන සේ අපට ගෙනා සවිය වෙන කාටවත් ජෝ වගේ කරන්නට නොහැකි වන බව මගේ විශ්වාසයයි.

යු එන් පී ආන්ඩුවෙන් දැව සංස්තාවෙ සභාපති කමක් දුන්නා, ඒත්  එහි වැඩිකල් රැඳුනෙ නෑ, ඇස් පෙනීම දුර්වලව තිබෙද්දීත්  ඔහු රඟපෑවා අප වෙනුවෙන්, ශ්‍රේස්ඨයෙක්.

ඒකයි පුර හඳත් කලුවරට පෙනුනේ:
නෑ ඒකම නොවෙයි
යුද්ධයේ කලු වලාකුලින්
 අසාධාරනයේ කලු වලාවෙන්
 පුරහඳ වැසී තියෙන නිසා.


මැරෙන්න ඔන්න මෙන්න තියෙද්දීත් කවුරු හරි කෙනෙක් ඇහුවා නම්
දුක නැද්ද, දැන්ම අපිව දාල යන්න කියල

ජෝ කියයි

දෑන් සමහර චිත්‍රපට දැක්කම ඇයි මං මෙච්චර කල් හිටියෙ කියල හිතෙනෙව කියල

ගාමිනීගේ ඇසින් ජෝව ජෝතිව දකින්න, click කරන්න, නැතිනම් පසුව දැක්වෙන ලිපිය කියවන්න.

http://www.island.lk/index.php?page_cat=article-details&page=article-details&code_title=35746


-----------------------------------


Jothipala through Gamini’s eyes

Gamini Fonseka’s  7th death anniversary:

 

article_image
By Prasad Gunewardene

This is an unpublished interview done seven years ago with the rebellious prodigy who stormed into the film scene. He has stood unequalled to all generations in the field of method acting which he introduced to South Asia. To reflect on the life and times of that man called Gamini Fonseka would be to reflect on an epoch. He was a ‘Treasure’ to the film industry when memories are refreshed on the historic film’ Nidhanaya’(Treasure) directed by his Guru, Dr.Lester James Peiris in which Gamini displayed his masterful acting.

Gamini Fonseka was no staid pillar of the traditional order or a crusty believer in orthodoxy. He retained the keenness of mind with an abundant and undimmed zest for life and relished the foibles of human conditions. At a time, the legend of film playback singing H.R.Jothipala was underestimated by many claiming he copied Hindi songs, Gamini looked up to Jothipala as a ‘Giant’ in the music world.

As much of his observations on acting legends like Joe Abeywickreme and Tony Ranasinghe have been written in the past, Gamini’s thoughts and views on Jothipala unpublished for seven long years is unfolded in this tribute to mark Gamini Fonseka’s seventh death anniversary that falls today (September 30). Gamini viewed Joe as the best actor and Tony as the best character based actor yet to be found even in the Indian screen. He saw talents in Jothipala in a different perspective and described Jothipala as a ’ with the latter’s inimitable singing talents.

The following views on Jothipala were expressed by Gamini seventeen long years after the demise of Jothipala when Stanley Samarasinghe and I met him just a week before his untimely death.

Q- You have acted to the voice of H.R.Jothipala in many films as Jothipala was the main playback singer. Did Jothipala’s voice suit those roles you portrayed?

A- Why not? That was the only voice that really suited not only me but also Vijaya

Kumaratunga and even Joe Abeywickreme.

Q-Did you find anything unique in the voice style of Jothipala?

A-Jothipala was the only film playback singer who offered the true vocal expressions to the lyrics with variations that was an incentive to any actor.

Q-Could you elaborate on what those expressions and variations were and how they were helpful to you as an actor?

A-You see, Jothipala sensed the lyrics. He would at times imagine the location of shooting and call us to say that he would be exercising some voice variations to suit the location of shooting.

Q- You mean to say that Jothipala was not just a playback singer but also a singer who visualized what he was going to sing?

A-Yes…very few singers are gifted that way with a thorough knowledge of what they were going to offer to the actor in those roles.

Q-Jothipala is now no more. Do you see a void in film playback singing or have others filled it?

A-The void of Jothipala can never be filled by copying him. That void will last till the last day of the Sinhala film industry. I am proud to say that I, Vijaya and Joe acted to the vocal expressions and variations in Jothipala’s voice.

Q-But singers like Gratien Ananda have now come into film playback singing…How do you view such entries?

A-Gratien is a good singer. His voice may suit some young actors of today who have no method in acting. But the difference is that Jothipala had a very powerful voice with lot of weight.

Q-Why do you say that when Gratein too has a very deep voice that suits films?

A-It’s not matter whether the voice is deep or shallow (Gamini displays a mischievous smile).Jothipala’s voice suited the role of the actor and the personality of the actor. It gave the feeling to the audience inside a cinema that the actor himself was truly singing and acting. That is the exclusive uniqueness in the voice gifted to Jothipala by nature. I would say that Jothipala was a gift to us in the film industry.

Q-What was so unique in the voice of Jothipala?

A- Unique? I will tell you…Jothipala was the only playback singer who sang to joy, emotion and grief, the three essential areas in film songs.

Q-But, today we see many trying and copying Jothipala. How do you view that?

A-No one can do it. Those who try will fail miserably and fade away in no time.

Q-So you say though Jothipala is no more, Jothipala has come to live forever in the singing scene?

A-Yes…Actors will be remembered after their deaths only when one of their films is shown again. Singers are different. Their voices continue to be heard. Jothipala died 17 years ago but his voice is being heard daily. In contrast, you will not see Gamini Fonseka on the screen daily after his death.

Of all singers, H.R.Jothipala is exclusive. He has come to stay. As long as the island-Sri Lanka- exists in the world map, Jothipala will never die. I may die today or tomorrow and be forgotten. But that will not happen to Jothipala till the end of this country and the world. You would realize that my words are true even after my death. Nature has made Jothipala live another day that is why he is unique.

(The Writer is a nephew of the late Gamini Fonseka. He could be reached on prasad55g@yahoo.com)
-------------------------------
Arthur u Amarasena writes about Joe in divaina
http://www.divaina.com/2011/10/02/cineart05.html
----


අකමැති නම් මොකටද හලෝ පුරඟනන් වෙත යන්නේ? ඒ විතරක් නොවේ ඒ අයව මරලත් දානව.


අපේ බවලත් උදවිය  මා හා අමනාප නොවේවා!
ස්ත්‍රිය මලකි, උපතින්ම ඇය අහිංසකය, ඒත් සමහර අවස්තාවල ගැහැනියට එහෙම වෙන්නට බැරිවන අවස්තාද ඇත.
........................................................................



ඔබගේ රුව, මුදු වදන්
බොහෝ දෙනා සමග බෙදාගන්නට  තරම්
නිර්ලෝභී වූ ඔබව
ඇයි මෙසේ කෲර ලෙස ඝාතනය වූයේ?

වෙසඟනන්ට එරෙහිව ලොකු
ව්‍යාපාරයක් යනව බොහෝම ලොකුවට
මේ දවස්වල..

මේ මිහිපිට ජීවත්වන හැමෝම
සන්තුස්ටියෙන් බර උන
සාමකාමී පවුල් ජීවිත
ගෙවන්න තරම්
වාසනවන්ත නෑ..

එහෙම පිරිමින්ට තම ලිංගික
අවශ්යතා ඉටු කරගන්න
අහවල් එකා ලඟට යන්නද?

පොඩි අසාධාරණයක් වගේ
පේන්න තියෙන දෙයක් තමයි
 එහෙම ගෑනු අයට යන්න
 පිලිගත්ත තැන් නැති එක,
නමුත්  සමහර රටවල
ඒ සේවයත් මුදලට නීත්‍යනුකූලව ලබාගත තැන් තියෙනව.

සමහර රටවල
ආබාදිත අයවලුන්ට,
ගෑනු පිරිමි දෙපක්ශයටම
නීත්‍යනුකූල වේශ්‍යාගාරයන්ට
රජයේ වියදමින් යවනව


අපේ මිනිස්සුන්ට මුදල දීල යන්න තියෙන තැන්වලටත් බාල්දි අදිනව. ලොකු ලොකු උන්ට හොඳයි වෙන රටවලට ගිහිල්ල වැඩේ කොරගෙන එන්න.

කුහකයෝ...

එය වැදගත් වෘත්තියක්, ඈත අතීතයේ පටන් බුදු හිමි ජීව මාන සමයේ පටන් පැවතුනු වෘත්තියක්.

කෙසේ වුවත් ඇත්තතම කනගාටුවක් ඇති උනා, මේ පොදු වස්තුවක් නේද මේ කුහකයෝ කෲර විදියට අපට අහිමි කලේ කියල!
තමන්ගෙ ලස්සන බොහෝ අය සමග බෙදා ගන්න එකත් එක්තරා හොඳ කමක් නොවේද? මිනිස්සු ගෑනු එක එක කතා කියනව, මං හිතන්නේ ගොඩක් ඉරිසියාවට!

Friday, September 16, 2011

හරක් මස් කන්න ඕනෑ නම් වෙන දිස්ත්‍රික්කෙකට පලයල්ලා

this photo is taken from the web                          පුත්තලමත් මගේ මගේ     බූරුවොත් මගේ මගේ
ගම්පහත් මගේ මගේ
රජා මමයි මගේ රාජ්ජේ//

එලුවො කුකුල්ලුත් මගේ මගේ
හරකුන්ගේ ජීවිතත් මගේ අතේ
මාලු කඩෙත් මගේ මගේ

රජා මමයි මගේ රාජ්ජේ//



හරක් මස් විකිනීම ගම්පහ දිස්ත්‍රික්කයේ නොනිල වශයෙන් තහනම් කරල මර්වින් අමාත්‍ය තුමා විසින්. 

හින්දු ආගමේ බලකොටුව වන තමිලනාඩුවේවත් මේවැනි අවනඩු තිබේදැයි නොදනිමි.
රටේ අනෙක් පලාත්වලටත් ආදර්ශයක් වීමට තමයි උන්නැහැ මේ තහනම දැම්මයි කියන්නේ. 2009 දෙසැම්බර් වල විවෘත කරන ලද කැළනියේ මහ කෝවිලත් එතුමාගේ වැඩක්.

හරක් මස් කෑමට කෙනෙකුට ඕනෑ නම් වෙන දිස්ත්‍රික්කයකට යන්න වෙනව. සූපර් මාකට් වලින් බීෆ් සෝසේජ් ආදියත් අයින් කරන්න වෙනව. එලු, ඌරු, කුකුලු, මස් කෑම තහනම් නැත. අත්‍යවශ්‍ය පෝශ්‍ය පදාර්ථ සඳහා රතුමස් කෑමට ඕනෑ නම් ඌරු, එලු, මස් කන්නට පුලුවන. කැලනියෙ ඉන්න අයට නම් කැළනි පාලමෙන් පැන්න ගමන් ඒ අය ගොඩ. එතකොට චිරාත් කාලයක් තොටලඟ මස් විකිනීමෙන් ජීවිකාව කරගන්නා වෙලදුන්ගේ ඉරනම?
ගම්පහ දිස්ත්‍රික්කය රා වලටත් ඌරු මස්වලටත් ප්‍රසිද්ධය. අපේ ආච්චි අම්මා විසින් උයන ඌරුමාලුව තරම් රස ඌරු මාලුවක් වෙන කොහේවත් හමු වී නැත.
ගම්පහ වෙසෙන්නන්ට දැන් ආඩම්බර වෙන්න පුලුවන්, අමාත්‍ය මර්වින්ට පින්සිදුවෙන්නට, අපි යාපනේ වැසියන්ටත් වඩා හින්දුයි කියල.

ඌරන්ටත් එලුවන්ටත් කුකුලන්ටත් ගම්පහෙන් වෙන පලාතකට ට්‍රාන්සර් ඉල්ලන්න සිදුවෙනවා නොඅනුමානය, මොකද එන පොට එන හොඳ නැත, නොස්ටඩ්‍රෑමුස් මෙන්ම බුවා අපේ අවදානය යොමු කල පරිදි නාථ දෙවියන්ට නිතරම කතා කරන භාවනානුයෝගියාද කියා තිබේ.

හරකාට ගරු කරන්න අවශ්ය සතෙක් බව එතුමා හොඳින් හෝ නරකින් අපට කියා දෙනව. ඒකයි මිනිස්සු එතුමාට විශේශයෙන් ගෞරව කරන්නේ මයෙ හිතේ.

Sunday, September 11, 2011

කතරගම දේවාලේ පලතුරු


ශිෂ්‍යත්ව විභාගය, සාමාන්‍ය පෙල විභාගය, උසස් පෙල විභාගය, ආදී විභාග නිසා කතරගම දේවාලය ලාංකික ශිෂ්‍ය ජීවිත හා බැඳී තිබෙන්නේ අතිශය අවියෝජනීය ලෙස කීවොත් මා වැරදි නැත යයි සිතේ.

ඒ සම්බන්ධව, මගේ ශිෂ්ය ජීවිතය විශේෂය.

පලමු වර කතරගං යන්න ගොහින් මාතරින් යන අන්තිම බසය මඟ හැරී රැය පහන් කලේ මාතර බස් ගාලේය, දෙවන වර ගාල්ලේදී බසය අනතුරට ලක්ව ම පියාගේ හිස තුවාලවී කරාපිටියේ දවසක් සිටින්නට සිදුවිය, තුන්වන වර වැඩිහිටි කන්දේ මංකොල්ල කෑමට ලක්විය.

ඒ කෙසේ වෙතත් මගේ විභාග සමත්වීමේ ගෞරවයෙන් කොටසක් එතුමාට අයත් වන බැවින්ද කතරගම සුරිඳුගේ දෙවොල ගැන සඳහන් වන ප්‍රවෘති වලට නෙත යන්නේ නිරායාසයෙන්මය.

පසු ගිය දිනෙක පුවතක් දුටුවා කතරගම දේවාලේ පූජා වට්ටිවලින් ඉතිරි වන පලතුරු රෝහල්වලට බෙදාදීමට ගත් තීරනය. එය ඉතාමත් ප්‍රායොගික වන අතර කොවුර්, රාහුල ආදීන් අද සිටියා නම් අමන්දානන්දයට පත්වනු නොඅනුමානය. ඒවගේම එය ඉතාමත් විප්ලවකාරී දෙයක් විදියටයි මා දකින්නේ.

ලංකාව දියුනුවේ නියම මගට අවතීර්නව ඇති බව කියන ලක්ශනයකි. මේ තීරන ගත් ක්‍රියාත්මක කරන්නාවූත් සැමට නිවන් සුව ලැබෙන පුන්‍යක්‍රියා බව මගේ පොඩි මොලේට තේරුම් යයි.

දහස් ගනන් දුගී ජනයා එලියේ හිඟමන් යදින අතර වන්දනාකරුවන් මීයන් දහස් ගනනකට කන්න දෙන දේවාල තිබෙන රටක් වන ඉන්දියාවට වඩා අප ඉදිරියෙන් සිටින බව පෙන්වන උසස් පියවරක් බව සිතමි.


හැබැයි අම්මේ, තාත්තේ, නංගී මල්ලී, සහෝදරියනි, සහෝදරවරුනි, කතරගම සුරිඳුගේ පිහිට යැද පූජා වට්ටි මස්තකය බබලවන, පෝලිමෙන් පැන යන්නට බලයක් ඇති ලොකු ලොකු නෝට්ටු කොල පඬුරු පාල්කුඩම්වලින් වලින් කොටසක් ඉල්ලනවා එහෙම නොවෙයි....

විප්ලව කිව්වට එකපාරටම විප්ලව, කරන්න බැහැනේ...


http://www.culturalindia.net/indian-temples/karni-mata.html

Sunday, September 4, 2011

ජයතිලක කම්මැල්ලවීරගේ චුම්භන කන්දKissing mountain සහ චුම්භක කන්දMagnatic Mountain

විද්යෝධය සම්මාන උලෙලෙ දී චුම්භන කන්ද 2011 හොඳම නවකතාව ලෙස තේරිල. මට හරිම සතුටක් දැනුන ඒ පිලිබඳව. විශ්ව විද්යාලෙ ඉගෙන ගන්න කාලෙදි තමයි මට ජයේව හමු උනේ.පොත තාම කියවන්න බැරි උනා, ඒත් ජයේගෙ මුල් පොත් කීපය මා කියවා තියෙනවා. ඔහුගේ අත්සන යෙදූ මුල්ම පොත මා ලඟ තිබුනා.

ඒ කාලෙ ජයතිලක කම්මැල්ලවීර සහෝදරය අසූවෙ මහා වර්ජනයෙන් රැකියාව අහිමි වෙලා පුංචි කඩ කාමරයක කාලයක් ජීවත් උනා බිරිඳයි පුංචි කොලු පැටව් දෙන්නයි එක්කලා. පක්ෂයක පූර්නකාලීනයෙකු ලෙස ලැබුනු සොච්චමෙන් හා තමයි දිවි ගැට ගසා ගත්තේ.

සාහිත්‍යය සහ වමේ දේශපාලනය සිය ජීවිතය කරගත් ජයතිලක නවකතාවේද නව මං පෙත් විවර කරනු ඇති බව මගේ විශ්වාසයයි. අසූවෙ දසකයෙ අග භාගයේ ඉහත කී පක්ෂය ප්‍රදාන කෑලි දෙකකට කැඩීමෙන් පසුව ජයේ පූර්න කාලීන ලේඛනයට කාලය යෙදවූවා කියලයි මට හිතෙන්නෙ.

ජයේගෙ චුම්භන කන්ද දුටුවාම මට මතකයට ආවා දුරු රටක තිබෙන චුම්භක කන්ද-Magnatic Mountain එහි අත්දකින විශෙෂත්වය නම් වාහනයක් පදවන විට එක තැනම නැත්නම් පසු පසට යනවා වගේ දැනීම.
ඒත් එය දෘශ්ටි මායාවක් බව කියනු ලැබේ.

http://www.eureka4you.com/magnetichillworldwide/Richmond-NSW.htm

ජයේගෙ චුම්භන කන්දත් දෘශ්ටි මායාවක් ද කියල, කියවලම බලමු.

This dancer is like col Gadaafiමේ උඩරට නර්තන ශිල්පියා ගඩාෆි වගේ නේද

මේ උඩරට නර්තන ශිල්පියා ගඩාෆි වගේ නේද




Saturday, September 3, 2011

තනි තටුවෙන් පියාඹන්න වෙන්නෙ නැහැ-සෝමවංස මහත්තයත් තනියට


(මෙය ලියන ලද්දේ ජවිපෙ නායක සෝමවංශ අමරසිංහ විසින් උතුරේ දෙමල ජනයා සමග බලතල බෙදා ගත යුතුයි යන ඉඟිය දුන් ප්‍රකාශයකින් පසුව, 2011 සැප් මස 3 )


අද පියවරුන්ගෙ දිනය, පියවරුන්ට ජයවේවා!

මෙය දේශපාලන අදහසක්, කවියක්, ඒ වගේම ආවැඩීමක්, මනංකල්පිතයක්.



ඉබ්බන්ටත් පිහාටු තියෙනවලු
මං ඒ පිහාටුව ඉල්ලගෙන
බාහුවට හයි කරගන්න දෙනව

හැබැයි රජෝ
යාල්පානම් උඩින් පියාඹනව එහෙම නොවෙයි
උන් කියාවි
චේගුවේර කාරය, විජේවීර
ඇවිල්ල කියල

දකුනු පැත්තට යනව එහෙම නෙවෙයි
උන්ම කියාවි
ප්‍රභාගේ සිංහල පොටෝ කොපිය
ආයිත් ඉපදලයි කියල

බඩ නොවෙයි
හදවත පසාරු වෙන්නම
වෙඩි තියාවි

කොමිනිස් කාරයො කියයි ට්‍රොට්ස්කි
වාදිය කියල
සමසමාජ කාරයො කියයි
ළදරු වලිප්පුව කියල
චීන්නු කියයි
ස්ටැලින්වාදිය කියල
කැම්පස් කොල්ලො ටික කියයි
පෝස්ට් මොඩර්න් කියල

ජේ ආර් වාදියෝ කියයි ප්‍රේමදාසවාදිය කියල
සාටක වාදියො කියයි චන්ද්‍රිකා නැත්නම් රනිල් වාදිය වාදිය කියල
අනුර හිටිය නම් කියයි ත්‍රී වීල් පක්ෂ කාරය කියල

ඔක්කොම වාද කරයි
නැවතත් දෙමල ජනයා
මැරෙනකම් උපවාසය
පටන් ගන්න දිනේ වෙනකම්;
මුස්ලිම් තරුනයෝ
ජිහාඩය අරඹනකම්;
එතකොට පමා වැඩියි
ඉන්දියාව විසින් ලංකාව නැවතත් ගිලගෙන ඉවරයි
ශ්‍රී ලාංකික අනන්‍යතාවයට තලප්පාවක් අන්දවන්න තමයි වෙන්නෙ.

තනි තටුවෙන් පියාඹන්න වෙන්නෙ නැහැ දැන්!





Friday, September 2, 2011

යථාර්තය Reality















හමුවන හැම දිය කඩිත්තකම
අශා වුවත් මාලුන් දැකීමට
දුටුවේ නෑ මාලුන්
හැම දිය කඩිත්තේම,
පුංචි අප එකල

මාලුන් යයි රැවටුනා
ඉස්ගෙඩියන්ටත්
එදවස

හමු වූයේද
ගිය කොතැනක,
සාමලා අමරලා
හේන මාමලා
හෝඩි පොතේ උන්