Followers

Friday, November 30, 2012

සපත්තු දෙකෙන් එක සපත්තුවක් පමනක් පොලිශ් කලොත්?




ඇමරිකාවේ, කැලිෆෝනියාවේ, ඩිස්නිලන්තයට ගිය වේලේ  ඇන්හයිම් වෙලඳ සංකීර්ණයේ වීදියක් දිගේ ඇවිදගෙන එමින් ගමනේදී ඇස ගැසුනු සපත්තු පොලිශ් කරන ජැමෙයිකානුවා මට ඔච්චමට මෙන් කීවේ,

හෙයි යාලුවා  බලපන් උඹේ කුනුපාට සපත්තු දිහා.

මට සල්ලි නෑ

මං නොමිලේ සුද්ද කරල් දෙන්නම්. මට උඹේ සල්ලි ඕන නෑ

 ඔව් මං දන්නව උඹ එක සපත්තුවක් නොමිලේ අනෙක පොලිශ්කරන්න ඩබල්, දැනගනින් මං ලංකාවේ.


ඇමරිකාවේ එහෙම ගමක් ගැන මං අහල නෑනේ.

ඒක තියෙන්නෙ ඉන්දියාවට පහලින්

හරි හරි මට තේරුනා බ්‍රයන් ලාරා ගෙ රටේ

මේ හාදයා සමග භූගෝලිය ප්‍රශ්න සාකච්ඡා කිරීම අන්තිම නිරර්තක වැඩකි.

මං දන්නව උඹ හදන්නෙ සපත්තු පොලිශ් විකුණගන්න,


ඔව් උඹ හරි හැබැයි, නියමිත මිලට වැඩියෙ නොවෙයි.

බලන්න මේ පොලිශ්, එක් පාරක් ගෑවොත් ඔක්කොම කුනු ඉවත්වෙනව. ආයි කුනු ගෑවෙන්නෙ නෑ. මාස ගණනාවකට.


ඒයි යාලුවා තියන්න ඔබගේ කකුල මෙතැන.

මා ඔහුට කීකරුව පොඩි කන්ඩිය මත කකුල තබමි. ගත වූයේ තත්පර කීපයකි. සපත්තුව අලුතින ගත්තාක් මෙන් සුදුම සුදුය. ඔහු පොලිශ් ස්ප්‍රේ එක, බ්‍රශ් එක ඇතුලු උපකරන කට්ට්ලයටම ඩොලර් 40ක් ඉල්ලයි. කමක් නෑ. මම එය මිලදී ගත්තෙමි. අවුරුදු දෙකකටත් පසුවත් මා එය පාවිච්චි කරමි.

මගේ හිතට ආපු අවුල පොලිශ් එකවත්, ජැමෙයිකානුවාගේ කතා විලාසයවත් නොවේ.

සපත්තු දෙකක එක සපත්තුවක් පමනක් පොලිශ්කිරීම විවා පත් දෙදෙනෙකු එකිනෙකා පරයා ඉස්මතුවෙන්න ගියොත් වෙන දේ සිහිපත් කරයි. කරනව නම් සපත්තු දෙකම පොලිශ් කරන්න ඕනේ. එකක් පමනක් කරන්න ගියොත් අවුලක්.
සපත්තු දෙක දාගෙන යන්න බැරිවෙනව.


Tuesday, November 27, 2012

මහ වෙදනා කියන සුඛාන්ත රතිය, සූරතාන්තය විශ්ව සාධාරණ මූලධර්මයක්ද?




මහ වෙදනා කියන සුඛාන්ත රතිය, සූරතාන්තය 

අපේ මර්වින් ඇමතිතුමාටත් නෝටි වෙන්න පුලුවන් නම් අපි පොඩි නෝටි ප්‍රශ්නයක් ඇහුවම මොකෝ.?
මං කිව්වෙ ඊයෙ පෙරේද අපේ ඇමති තුමා ට්‍රේල් බයික් එකක නැගලා යනව තිබුනේ පත්තරවල.

මෙන්න මේකයි කාරණාව!

ලෙස් Les  හා ගේ Gay කට්ටිය අවඥාවට කින්ඩියට ලක් කරනව නොවෙයි ඔන්න;


 ඒ අයට ඒ අයගේ කැමති ජීවන ක්‍රමය ලිංගික උවමනාවන් ඔවුන් කැමති ලෙසකට සපුරා ගැනීමට ඇති අයිතියට ගරු  කරන ගමන්ම අවංකවම නොදන්න කමට මේ ප්‍රශ්නය අහන්නේ.

මාතලන් හා දේශකයා විසින් එලිය කරන ලද මහවෙදනා විසින් භෞතීස්ම කරන ලද මේ සූරතාන්ත සුඛාන්තයේ සෞන්දර්‍ය චාරිකා සටහනේ වෙනත් අඳුරු පැත්තකට ආලෝක කදම්ඹයක් එල්ල කරන්නයි කල්පනාව. බලමු මහ වෙදනා අපිට පැහැදිලි කරල දෙන්නෙ කොහොමද කියල?

කෙනක් කියන්න පුලුවන් ඔක්කොම දන්නව වගේ ඉන්න  දයාල් බතීත් මේ මොනවද අහන්නෙ කියල. මගේත් අප හැමගේත්  දැනුමේ ඉම් පුලුල් කරනු වස් ප්‍රශ්නය මහ වෙදනාගෙන් ප්‍රසිද්ධියේම නෝටි ප්‍රශ්නය අසන්නට හිතුවා.

මෙය කියවන අපේ සහෝ හා සහෝදරියෝ මට කමා කරත්වා.

මගේ ප්‍රශ්නෙ මේකයි, මහ වෙදනා කියන සුඛාන්ත රතිය, ඔය කියන සූරතාන්තය ලෙස් Les හා ගේ  Gay ලිංගික සම්බන්ධකම් පවත්වන අයටත් තිබෙනවාද? ලබා ගන්න පුලුවන්ද?

සමහර ගෝත්‍රවල මේ සෞන්දර්‍ය, චමත්කාරය, දිව්‍යමය රසය, විඳගැනීමට අවශ්‍ය අංගයන් කපා දමනවා ඒ ගැන ඔබේ අදහස කුමක්ද?

Saturday, November 24, 2012

හුහ්, අපි නොදන්න රසායන විද්‍යාව-Warning that Elementary table sending?


File:Periodic table.svgඅද ඉරිදා, කන්තෝරුව, වැඩපල, ව්‍යාපාර, කුඹුර, ඔක්කොම අමතක කරල ගෙදර වැඩක් පලක් කරගෙන දරුමල්ලො එක්ක සතුටුවෙන දවසනේ ඉරිදා කියන්නෙ.

ඔබේ ඉරිදා දවස ලස්සන කරන්න ඔබේ පරිගණකයට වයර් දිගේ මා පාකර එවන්නේ ටිකක් වෙනස් කතාවක්. මේ කතාව තේරුම් ගන්න රසායන විද්‍යාව ලොකුවට දැන ගන්න අවශ්‍ය නෑ.

අපි බොහෝ දෙනා වයසට යනව කියන එක මතක් කරන්නවත් කැමති නෑනේ. ඒ උනත් නවත්තන්නත් බෑ. ඒ  ගැන හිත හිත ලතවෙන්නත් ඕන නෑ!

වයසට යන එක අපිට දැනෙන්නෙ කොහොමද?

බාහිරින් පෙනෙන දේ තමයි
හිස කෙස් දුර්වර්ණ වෙනව
වයස රේඛා මතුවෙනව
ලෙඩ දුක්

තව දේ තමයි
ළමයි ලොකු වෙනව
බල්ල පූස වැඩියෙන් ලෙඩ දෙන්න ගන්නව
පොල් ගස්වල පලදාව අඩුවෙලා
මතක අඩුවෙලා
තොටියෙකුට ඉස්සර වගේ හබල් ගාන්න් බෑ.

පන්සල් පල්ලි කෝවිල් වැඩියෙන් යන්න හිතෙනව

ඒ දවස්වල බස් ගාස්තුව සත 5යි දැන් රුපියල් විස්සයි

වෙනද වගේ නිතර නිතර මල් පොහොට්ටු පූදන්න බෑ
පීදෙන්නෙ නෑ,
(මේ හරුපෙ  හොඳට තේරෙන්නෙ හිරු, ලිහිනි, ලට)

නිහාල් නෙල්සනුත් කියනව නූතන පරපුර පිරිහිලා
මේ අය ගයන්නෙ මොනවද කියල එයාටත් තෙරුම් ගන්න බෑ කියල.

අපේ සමහර ගරුතර හාමුදුරුවරුත් ප්‍රසිද්ධියේම රේඩියෝවෙන් හා රූපවාහිනි වැඩසටහන් වලින් ගීත ඉල්ලනව.

ගම් පලාත්වල ඉස්කෝලවල කෙල්ලොත් දැන් මත් පැන් බොන්න පටන් අරගෙන.

මේ වගේ කාරණා රාසියක් කියන්න පුලුවන්.

මාව ශොක්shock උනේ මේ එකක් වත් නිසා නොවේ. ඉහත ඇති ආවර්තිතාවගුව දිහා මා බැලුවේ අවුරුදු ගනනාවකට පසුවයි. අපි ඉගෙන ගන්න කාලෙ තිබුනේ මූලද්‍රව්‍ය 105ක් පමණයි.

Thursday, November 22, 2012

ස්ත්‍රියගේ X ඇයගේ ලස්සන සිරුර පුරාම විසිරිලලු තිබෙන්නේ. Happily married yet, unsatisfied?


තවත් සති අන්තයත් ඇවිල්ල.
ලියන්න මොනවත් නැති උනාම එකම සරම හෝදල වේලෙන්න දාල හෙලුවැල්ල පත්තර කොලේකින් වහගෙන සරම වේලනකම් බලාගෙන ඉන්න කතන්දරගෙ ගමේ මනුස්සයව මතක් වෙනව. ඒ අල්ල පනල්ල අස්සෙ මෙන්න මේ අයිඩියා එක ආවා.

දේශකයාගේ වැඩිහිටියන්ට පමණයි කතන්දරේට මා විසින් ලියන ලද කොමෙන්ට් එකක් ටිකක් එහාට මෙහාට කොරල,
 සුදූනංගිලට, සුදූ අක්කලට, චූටිලට,  සූකිරි කැටවලට, රත්තරන්ල ටිකට, මැණිකලට, කිරි පූසියන්ට, සුදූලට, රෝස මලවලට, ඇපල් මල් වලට, සඳවතීලට, සුන්දරීලට, මගේ උම්මාලාට, මගේ පනවලට,......

 හිත සුව පිණිසද,

මගේ හිට්ස් ගාණ 50000 පන්නගන්න,
සාමාජිකයන් ගාණ රොකට් එක වගේ සුරුස් ගාල ඉහල යන්න කියල ප්‍රාර්තනා කොරගෙන මා මේ කවි පද ටික ගලපල ගත්තෙ.

පසුබිම මෙන්න මේකයි.
පිරිමියගෙ X ඔක්කොම එක තැනක රොක් වෙලා තිබෙන කොට ස්ත්‍රියගේ X ඇයගේ ලස්සන සිරුර පුරාම විසිරිල තිබෙන්නේ.

අවුරුදු බර ගානකට පෙර ආපු අදහසක්, හැබැයි ගලපල ගත්තෙ ඊයෙ පෙරේද! (දේශකයාට වැඩි වැඩියෙන් උම්මා ලැබේවා)

ඉහේ මල් 


සිරුර පුරා විහිදුනු
මල් පොහොට්ටු
ඇති බව කියයි 
දේශකයා

මොකද කලබලේ
පුබුදන්න හැම පොහොට්ටුවම
ඉවසීමෙන්
ඉවසීමෙන්
ඉවසීමෙන්
ඉවසීමෙන්
ඉහේ මල් පිපෙන්න

නීතියෙන් අවසර ඇති පුරුශ රත්නයන් මේ සති අන්තයේ තම ආදරනීය කුල කාන්තාවගේ මල් පොහොට්ටු ගැන ඉවසීමෙන් සිතා බලත්වා!
Happy Wife -happy life, 
No Wife- No Life!




Friday, November 16, 2012

විමල් ඇමතිතුමාගෙ අප්‍රියම නොම්මරය But the Lucky number

ඔබ කැමතිම නොම්මරය වෙනත් කෙනෙකුගෙ අකමැතිම නොම්මරය වෙන අවස්තා කොතරම්ද.


එස් බී අකමැතිම අංකය 6%
එය නිර්මාල් ඇතුලු මහජනයාගේ කැමති අංකයක්


ජනපති මහින්ද කැමතිම 18ට
එය රනිල්ගෙ අකමැතිම අංකය වෙන්න පුලුවන්.


සමහරක්ගෙ කැමතිම,  සමහරක්ගෙ අකමැතිම නොම්මරය 1956, සිංහල පමණක් රාජ්‍ය භශාව කළ වර්ශය නිසා. (මා අකමැති පමණක් කෑල්ලට.)

මගේ අකමැතිම නොම්මරය 1983, බොහෝ සාධාරණ මිනිසුන් අකමැති නොම්මරයක් !

සමහර විට සෙල් ෆෝන්/මොබයිල් ෆෝන් නොම්මරය අකමැතිම නොම්මරය වෙනව. මොකද කියනව නම් වෙලාවකට හිතෙනව මොන මල කරදරයක්ද කියල.

ආදරය කරන දෙන්නෙකුට ඒක තරම් හෘද්‍යාංගම නොම්මරයක් තවත් නෑ.


රජීව් ගෝල්ෆෙස් එකේදි තුවක්කු පහරින් යාන්තම් බෙරිලා, දේශප්‍රේමීන් පෙලපාලි ගිහිල්ල, ගිණිතියල
ජේ ආර් මහත්තය් රජීව් එක්ක ගිවිසුම් අත්සන් කොරල ගෙනාපු  13 නේ දැන් කාලෙ පැනල.

කාපාලු බඩජහරි දේශපාලකයන්ට අහු උනොත් ඉවරයි. හැම දේටම් අත දාල ඇඟිලි ගහල කන්න තියෙන දේවල් කාලා කක්ක කොරල තමයි යන්නෙ.

13 ටත් උනේ මේකයි.

රටේ ගිනිගෙන තිබෙන ප්‍රශ්නෙකට පිලියම වශයෙන් ගෙනා බලය බෙදීමේ ආකෘතිය උන්දැලාගේ පවුල් වල දේශපාලන මොන්ටිසෝරියක් කරගෙන අවසානයි.

සම්බන්දන් මහත්තයටත් ඒක එපා වෙලා. වෙන කා ගැනවත් කියනු කුමටද?

ඒත් බහු වාර්ගික රටක් වශයෙන් ලංකාවට ඉදිරියට යා හැක්කේ කල් පවත්නා සාමය පවත්වා ගැනීමට හැක්කේ සියලු ජනවර්ගවලට සිය කටයුතු සංස්කෘතික පිලිවෙත් භාශාමය අනන්‍යතාවය ආරක්ශාවන ලෙස කටයුතු කිරීමේ නිදහස ස්ථාපිත කිරීමෙන් පමනක් බව හොඳට දන්නේ විමල් හා චම්පකය. 

ඇයි එහෙනම් මේතරම් බෙරිහන් දෙන්නේ?

 ඒ තත්වය ආ දාට ඒ අයට, ලාභ ඡන්ද ගුණ්ඩු අහිමි වන බැවිනි.

මං නිතරම කියනව වගේ ජනපති තුමා එක් දේශපාලන පාපන්දුවක් දේශපාලන පිටියෙන් අයින් කලා. 
ඒ යුද්ධය. මීලඟට එතුමාගේ ඉලක්කය ආශ්චර්‍ය්. ඒ මගේ වැටී තිබෙන මහ කලු ගල ජනවාර්ගික සාමය.

කලින් කියපු දේශපාලන මොන්ටිසෝරිය ගැන  අවංකවම  කියනවනම් 
 ඔය තත්වෙ හිටිය නම් පෘතග්ජන මාත් කරන්නෙ ඔය ටික.

එතකොට කොහෙද ප්‍රශ්නෙ තිබෙන්නේ

මුලු පරිපාලන, දේශපාලන සංස්කෘතික ක්‍රමයේම;
 එය වෙනස් කිරීමට දැනුවත්ව බලවතුන් කටයුතු කරන බවක් පේනවද.?

සම්බන්ධන් මහත්තය කියන්නෙ සාමාන්‍ය මිනිසුන්ව දුප්පත් කරල, පාන්ගෙඩියෙ, බෝන්චි කරල් කීපයක හිර කරල. ඒ මිනිස්සු කොහොමද මේ රටේ බැරෑරුම් ප්‍රශ්න ගැන හිතන්නෙ.


-----------------------------------
ප. ලි


කෝට්ටෙ ජයවර්ධන පුර රාජගිරිය හරියේ හා කොළඹ කරගෙන යන අලංකාරකිරීමේ වැඩ පිලිවෙල ජනයාගේ චින්තන රටාවේ තිබෙන කසල පිරිසිදු කිරීමට  උදව් වේවිද? (මේ පිලිබඳ වෙනම සටහනක් නුදුරේදීම ලියන්න  බලාපොරොත්තු වෙනව)



Thursday, November 15, 2012

පෙම්වතුනට පෙම්වතියනට බිරිඳට ස්වාමියාට අම්මට තාත්තට සූර්‍ය්ග්‍රහණ කවිය- The Poem that Solar Eclipse sings



චූටි සුමුදු සඳ, ළඟ
මහ විසාල බලගතු ඉර, ඈත
මූණට මූණ
හරි කෙලින්.......

ඉරේ රැස් මුවා විය
දහවල රැයක් විය
කුරුලනට රැයක්
දාහයට විරාමයක්

ඔබේ පෙම්වතා
ඔබේ පෙම්වතිය
ඔබේ දරුවා
සොයුර සොයුරිය
ළඟින්ම ඉන්න
හදවත ලඟින්ම ඉන්න
කොපමන බලපෑම්
ආවත් එපිටින්
මුවා වෙන්න
මුවා කරන්න

සුමුදු සඳක් වෙන්න
හදවත ලඟින්ම
ඉර කෙලින්
මූණට මූණ


ආදරය දිනන මඟ
පෙන්වයි සුමුදු සඳ
නොදෙයි ඉඩ 
ගිණි කන වැටෙනට

Wednesday, November 14, 2012

රාජපක්ශ ජනපතිගෙ ප්‍රියතම කඩචෝරුව ? පරාක්‍රමබාහු රජතුමා පිලිමයේ අතේ තිබෙන්නේද කඩචෝරුවක්?





ලඟදීම ජනපති මහින්ද විසින් දෙන ලද බදු සහනයෙන් වාහනයක් මිලදී  ගැනීමට පුල පුලා බලා සිටින කඩචෝරුවේදී දයාල් බතී විසින් මේ ප්‍රශ්නය ලංකාවේ ප්‍රධාන  නායකයින්ගෙන් අසනවා.


(ජනපති මහින්ද ජනප්‍රිය වෙන්නත් රනිල්ට සාමාන්‍ය ජනතාව අතරට යන්නත් බැරි ඇයි යන්න කඩචෝරු ප්‍රශ්නයක් ඇසුවොත් සොයා ගන්න පුලුවන් කියල මට හිතෙනව.)

 ප්‍රශ්නය- ඔබ වැඩියෙන්ම කැමති කුමන කඩචෝරුව කන්නද?

ඔබ හිතන්නෙ මොන වගේ උත්තර ලැබෙයි කියලද?

මහින්ද-
 රනිල්-
සෝමවංස-
සම්බන්දන්-
කරුණා-
චම්පක-
මනෝ-
බාහු-
නිර්මාල් රන්ජිත් 6% මහත්තයා
ශිරානි බණ්ඩාරනායක-

Parakramabahu Statue
(පොලොන්නරුවේ පරාක්‍රමබාහු රජතුමා පිලිමයේ අතේ තිබෙන්නේද කඩචෝරුවක් බව කට කැඩුනු උදවිය පවසති.)
http://www.srilankaview.com/polonnaruwa.htm


Tuesday, November 13, 2012

මොකද්ද ඔබගේ ප්‍රියතම කඩ්චෝරු කෑම- සද්දෙ නැතුව කොත්තු කාල මොකටද? The Art of Street Foods




 හෑම කෑමකටම ආවේනික සද්දයක්, ක්‍රියාවක්, ස්වරූපයක් තියෙනව
අයිස්ක්‍රීම් කරත්තය හා  Van-  පෝප් පෝප් හෝන් එක
පකඩ කරත්තය- පොඩි බෙල් එක, ගොට්ට, පැට්‍රො මැක්ස් ලාම්පුව
තේ කඩේ ප්ලේන් ටී එක හා කිරි තේ එක - තේ ගොට්ටෙන් තේ දාන එක ටක ටක සද්දේ, තේ යාරේ, 
ඒ වගේමයි කොත්තුවට
       ටක ටක සද්දේ
       කොත්තු හදන ක්‍රියාව
       මේව නැතුව කිසිම කෑමක් රස වෙන්නෙ නෑ.

මේ අදහස් ගැන කලින් තව අය විසින් කතා කරල ඇති කියල ම'හිතනවා. ඒ උනත් ලාංකික මාවත් කෑම කලාව නැතිනම් කඩචෝරු කෑම කලාව නැවත සිතා බැලිය යුතු දෙයක්.

පකඩ කරත්තය, කොස් ඇට බැදපුවා, රට කජු, පරිප්පු කඩල, මඤ්ඤොක්කා බැදපුවා......
අයිස්ක්‍රීම් බයිසිකලය-  Uni lever Street විසින් හොරකම් කලේ ඒ කලාවයි
කඩල කරත්තය, ඉස්සො වඩේ
කොට්ට කෙලින්ගු
මීගමු අලුවා
අන්නාසි බේසම
අච්චාරු වර්ග
 වෙරලු, අඹ, දිවුල්, ඇඹරැල්ල..........
සරුවත්
කැඳ
ආප්ප, 
ලැවරියා, 
බඩ ඉරිඟු, මුං ඇට........
මසල වඩේ, උලුඳු වඩේ, කට්ලට්ස් පැටිස්.....

මොකද්ද ඔබගේ ප්‍රියතම කඩ්චෝරු කෑම? ඇත්තටම ඇයි?

වැඩිපුර විස්තර සඳහා...
http://www.streetfood.com.au/2012/11/colombo-sri-lankan-food.html

---------------
මාවතේ බීම  කිව්වෙ 'අරව- සැර ජාති' , වෙනම අරගෙන කතා කල යුතු කලාවක්

Monday, November 12, 2012

මට අමරදේව කොත්තුවක් දෙන්න



මෙය, living legend පුරාවෘත කතාවක වීරයෙක් ජීවමාන වූවා වැනි වූ යුගපුරුශයෙක් වන අමරදේවයානන්ට සිතුවිල්ලකින් හෝ  අගෞරව කිරීමට නොවේ.

ලියන්නා විසින් ලියන ලද තාරුණ්‍යයේ සීමා මායිම් ? Skills and Innovation
බ්ලොග් සටහනේ තරුනයන් විසින් කොත්තු සෑදීමට යන්ත්‍රයක් නිපදවීම දැකීමෙන් මාතුල වූ අනාගතකාමියා විසින් නිපදවන ලද අදහසක්.


මං හිතන ලයින් එක දිගේ  හිතන කෙනෙකුට මාතෘකාවෙන්ම යමක් තේරුම් ගන්න පුලුවන්.


බලමු ඔබගේ අදහස්.
කොත්තු සෑදීම නව දේශීය කලාවක් හා ජීවන මාරගයක් ලෙස දියුනු කිරීම පැත්තෙන් අදහස් දක්වන්න.

ලියන්නා මෙහෙම ලියනව.


//මේක කොත්තු හදන මැශින් එකක්..අර සින්දු වල තාල වලට දැන් කොත්තු ගහන්න ඕනි නෑ..එක පැත්තකින් කොත්තු වලට ඕනි දෙවල් ටික දැම්ම හම අනිත් පැත්තෙන් හොඳට පදම් වෙච්ච කොත්තු රොටිය හැදිලා එනවා.. //

මෙයට විරුද්ධවයි මගේ හිතේ ලැග සිටින අනාගතකාමියා කැරලි ගහන්නේ!!!


(අරුනි ගෙ ආර්තික න්‍යායන් අනුව නිශ්පාදන පිරිවැටුම් අඩුකර හැකි තරම් භාණ්ඩ නිශ්පාදනය දියුනුවේ මඟයි. මගේ කැරල්ල එයට එරෙහිව නොවේ.)


මං මෙතැනින් නවතින්නම්.

Saturday, November 10, 2012

මේ වේදනාව මං ඉවසන්නම්

ඉරිදා නිවාඩු පාඩුවෙ ඉන්න දවස. දුක් ගැනවිලි කියල දවස සවුත්තු කරනව නොවෙයි ඔන්න. ගීතයකට පදවැලක් ලිව්ව. එය අදහසක් . තනුව අනුව පදවැල වෙනස් කර ගන්න පුලුවන්.

මාතලන්ගේ අර්ථකතනය අනුව 2012-13 ලංකාවේ ණය වැය මිරිඟුවක්. (නැත්නම් නයා වැය කිව්වත් කමක් නෑ. නයි අරිනව මිසක්ක ඇත්තටම වැඩක් වෙන්නෙ නෑ අර්ථයෙන්)

පසුගිය අවුරුදු හතලිහ පුරා ආණ්ඩුව දුවන්නෙ පිට රට වැඩ කරල විශේශයෙන් ගෘහ සේවිකාවන් මැදපෙරදිග කුස්සිවල කඹුරල එවන රට සල්ලිවලින්. ඒ මුදල්වලට වෙන දේ වියදම් වෙන ආකාරය ගැන අපි හැමෝම දන්නව. නැත්නම් නොදන්නව වගේ ඉන්නව.

අන්තිමට මිනිහත් වෙන ගෑනු පස්සෙ වැටිල නෑ. පිරිමි ලමයි නරක පුරුදුවලට ඇබ්බැහි වෙලා. ගෑණු ළමයි පැනල ගිහිල්ල.
ගේක අම්ම නැති උනහම තාත්ත නැති උනහම මොනව වෙන්න බැරිද?

ඒ නිසාවෙන්

පිටරට සේවය කරන හෑම පවුලක් ගැනම සොයා බැලීමට සමාජ විද්‍යාත්මක හා වෛද්‍යවිද්යාතමකව දැනුවත් වූ කැපවු ආයතන ගම් මට්ටමේ ඇති කිරීම දැන්වත් කළ යුතු දෙයක්.

මාත් මැද පෙරදිග සේවය කරල තිබෙනව. අනන්තවත් ලංකාවෙන් ගිහිල්ල අසරණ වෙච්ච අයට ආධාර කරල තිබෙනව. ඒ අය විඳින දුක් ගැහැට කියල නිමක් නෑ.

එහිදී දුක් විඳින අපේ අම්මාවරු සහෝදරවරු ගැන මට හරිම පසු තැවිල්ලක් තියෙනව. මා විඳි අත්දැකීමක් ගීතයක් ලෙස මෙසේ පහත දක්වමි.


මේ වේදනාව මං ඉවසන්නම්

රට සල්ලි හීනය
මුලුතැන් ගේක සැබෑවිය අරාබියේ

වලං පිඟං ඇඳුම්  කිලුටු
දුකක් නැතිව හෝදන්නේ 
හොඳට කරන්නයි මංගල්ලෙ
මගේ සුදු  දුවේ  සුභානී

රට සල්ලි හීනය.......

 වැඩ කර මාසයක් පුරා
 පඩි පත ඉල්ලූ කල
 තවමත් මට ලැබෙන්නෙ
 තරවටු ගුටි බැට පමණී

රට සල්ලි හීනය......



වේදනාව වසං කලත් මං 
 හිතුවක්කාර වූවොත් සුදූ
වසං කරනු බෑ  ලෝකෙන්
කාසි අරං  එනවා විගහින්

----------------------

දේශකයාගේ විවේචනයෙන් පසුව පහත දැක්වෙන පරිදි වෙනස් වෙමින් ඇත


මේ වේදනාව මං ඉවසන්නම්, second version

රට කාසි මිරිඟුව අභියස මා අරාබියේ

මගේ සුදු  දුවේ  සුභානී
කුල ගෙයි පතිනිය සේ
ඔබ දීග යන ලස්සන
මගේ හීනයයි

රට කාසි මිරිඟුව අභියස මා අරාබියේ

පඩි තාමත් ලැබුනේ නෑ
ඉල්ලන්නත් භයයි වගේ
ගිය මාසෙ වැදුන පාර 
තවම රිදෙනවා

රට කාසි මිරිඟුව අභියස මා අරාබියේ

වේදනාව වසං කරං  මෙහෙ කරන්නම්

හිතුවක්කාර වූවොත් සුදූ නුඹ
වසං කරනු බෑ ලෝකෙන්
කාසි අරන් විගහින් එනවා සුදු දුවේ

රට කාසි මිරිඟුව අභියස මා අරාබියේ



Wednesday, November 7, 2012

පරිප්පුවලින් ශ්‍රී ලාංකික රජය තවමත් පෙරලිය හැකිද

යුද්ධය අවසන් වීමත් සමගම, දේශපාලනයේ ගුරුත්ව කේන්ද්‍රය වෙනස් වෙමින් නැවත යථා තත්වයට පත්වෙමින් යනවා. එහිදී සාම්ප්‍රදායික මෙන්ම නව වාමාංශයේ භූමිකාවට පෙරට වඩා වැදගත්කමක් ආරෝපනය වෙමින් යන බව පෙනෙනවා.

මුන් මොනවද කරන්නේ.... ජනතාව අහනව.
සමහරු හමගිය රතු රෙදි ඇඳගෙන
සමහරු අලුත් රතුපාට ඇඳගෙන

නොදියුණු රටවල්වල ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී කටයුතුත් කරන්න වෙන්නෙ කම්කරු පංතියට කියල ට්‍රොට්ස්කි කියල තියෙනව උනත්, ලෝකයේ සවිමත්ම ට්‍රොට්ස්කිවාදී පක්ශ තිබුනු ලංකාවේ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී ප්‍රතිසංස්කරණ කටයුතු ටික කරගන්න බැරි උනා.

 විශේශයෙන් භාෂා ප්‍රතිපත්තිය හා

නීතිය,
 රැකියා අවස්තා.
 ධනය ඉපයීමේ අවස්තා, 
අධ්‍යාපන අවස්තා, 
ඉදිරියේ සමානාත්මතාව

ඒ හේතුවෙන් යුද්ධ තුනක් ඇති උනා, ජීවිත ලක්ශ ගානක් නැති උනා. දේපල,, රටේ දියුණුව ඇණ හිටියා. ඒ ගැන නැවත නැවත කියන්න අවශ්‍ය නෑ.


 සමසමාජ කොමියුනිස්ට් කට්ටිය උනත් කැමති උනේ නෑ මහජාතියෙ වෛරයට යම් දවසක පාත්‍ර වෙන්න, ඒ නිසා ලොකු පක්ශවලට හේත්තු වෙලා වාසි ටික ගන්න ගමන්ම මොනව හරි කරනව කියල පෙන්වන්න වගේ ඒ අයත් සමග ප්‍රතන්ත්‍රවාදී ප්‍රතිසංස්කරණ වලට දායක වෙන්නයි ඒ අයගෙ පසුගිය අවුරුදු 50 ක 60ක උත්සහය.

බහු වාර්ගික රටක් වන ශ්‍රී ලංකාවේ යම් ප්‍රගති ශීලී ප්‍රතිපත්තියක් ඉදිරියට ගෙන ආවොත්, විරුද්ධ පක්ශ පටන් ගන්නව අඬහැරය,
රට කඩනෝ
රට කඩනෝ
දෙමලට රට කඩල දෙන්න යනව කියල,
එනම් ජාති ද්‍රෝහී කාඩ් එක ගහල ඒව යටපත් කරල දානව.
එහි ප්‍රතිපල යුද්ධ තුනකින් අත් වින්ද මුත් අපි පාඩම් ඉගෙන ගන්න පාටක් නැත. ප්‍රතිපත්තියෙ හොඳ නරකට වැඩියෙ එය ගේන අයගේ විශ්වාසවන්ත භාවය credibility පිලිබඳ ජනතාවට සැකයි කියල මට හිතෙනව. ප්‍රශ්නෙ තිබෙන්නේ එතැන. ම හිතනවා ඒ අවිශ්වාසය නියෝජනය වෙනවා ජේ වී පිය තුලින් කියල. ඒ නිසයි ඒ අය සමාජවාදයෙන් මෙහා දෙමල ජනයාට දෙන කිසිම දේකට එකඟ නොවෙන්නේ ? ඒත් පලාත් සභා සම්බන්ධයෙන් ජේ වීපියේ ස්තාවරය කාලයත් සමග වෙනස් උනා.


දේශපාලන පොරපිටියේ අලුත්ම තත්වය තමයි එජාප නායකය අංශක 180 ක් යූ ටර්න් එකක් ගන්න කැස කවන එක.

රනිල් මහත්තය, ජේ ආර් මාමා දුන්න පාඩම් පොත නැවත කියවන්න පටන් අරගෙන. යූ එන් පී ආණ්ඩුවත් 77 බලේට ආවේ සභාගෙකින්, උතුරෙත් රට මැදත් නැගෙනහිරත් පක්ශ සමග සභාගෙකින් තමයි එදා බලේට  ආවේ. රනිල් වෙලාව බලල ඒ පොතේ පාඩම් ක්‍රියාත්මක කරන්න පටන් අරගෙන.

ඒ මහත්තය කියනව යූ එන් පියෙ ධනවාදී, අධිරාජ්‍යවාදී, වැරදි පිට කවරය ගලවල දාන්න අවශ්‍යයි කියල. ඇත්තටම පවතින ආන්ඩුව අධිරාජ්‍ය ගැති වැඩ ආදිය හැමටම වැඩියෙ හොඳින් කරගෙන යන නිසා වෙන්න ඕනෙ.


රනිල් දැන් නංගිලට මල්ලිලට බ්‍රේස්ලට් දෙන එක නවත්තල,
මහරාජා මහත්තය එක්ක කොක්කක් දාගෙන
.....
........
.......
බාහු ල මනෝ ගනේශන්ලව ලං කරගෙන වාමාංශික වෙලා

අලුත්ම වැඩ පිලිවෙලකින් රජය පෙරලීමට අත ගහල.

ඇත්තටම මාමණ්ඩි  ශ්‍රී ලාංකික ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදී 'සමාජවාදී' ජනරජය ලෙස වෙනස් කල බව දැනුයි වැටහිලා තිබෙන්නේ.

ආණ්ඩු වෙනස් කල සටන් පාට වූ පරිප්පු, ධාර්මිශ්ඨ සමාජය, ඇට අට, යුද්ධය, ආදී බාල සටන් පාඨ පෙන්සන් ගොස් ඇත. රටේ අභිවෘද්ධිය පතා ස්ථිර ප්‍රතිපත්ති සමූහයක් එලිදැක්වීම මත පමනි යූ එන් පියේ ඉදිරි ගමන් මග වැටී ඇත්තේ.
එය අවබෝධ වීම රටේ වාසනාවකි. ජනපති මහින්දට සිය ගමන් මග නැවත සලකා බැලීමට උත්ප්‍රේරකයකි
ලෝකය කුඩා වෙමින් හා ජනතාව දැනුවත් වෙමින් ඇත.
පිලිගත හැකි හීනයකට ජනතාව රැවටෙන්න කැමතිය.

ලංකාවේ සංවර්ධනය, සමෘර්ධිය, කල් පවතිනා සාමය වැටී ඇත්තේ සියලු ජන කොටස් වලට සමාන අයිතිය හා දියුණු වන්නට උවමනා  සැමට සමාන අවස්තා සැපයීම මතය.

අද දවසේ සමාජවාදය එයයි!  බුදු දහමේ හා අනෙක් ආගම් වලද හරය එය නොවේද?


s aim at a bright tomorrow and blossoming country


(Lanka-e-News -31.Oct.2012, 5.30PM) The radical changes for the future that were to be introduced by the UNP leader was presented to its working Committee yesterday (30) evening when the Committee met. These proposals were ratified by the Committee and are to be put forward at the next party convention.

These radical changes are an exercise in divesting the UNP of the label that attaches to it as a pro imperialist and capitalist party. A number of changes in this direction have been introduced. Some salient points are :

• We have been subject to the plunder of the Colombo share market founded on the Sri Washington and new Liberals, the UNP alleges. The UNP’s Radical Statement specifically rejects the Colombo Stock Market capitalism based on the primacy of markets.

• Power and wealth are today concentrated in the hands of 1% of the country. This group is controlling 60 % of the country’s assets and wealth . This small group is plundering every one else.

• A radical change which goes beyond the established methods is necessary to overthrow the Rajapakse regime. A political model with values which transcend share markets , and sans greed shall be established , the UNP proposes.

• The changes propose that instead of a system where powers are centralized in one individual the powers shall be vested in the people.

• If the assets and properties which are worth in many millions are spread among those who have the rights over them , such rights and powers vested in those individuals shall not be forcibly taken away from them .

• It is not UNP ‘s objective to accumulate and centralize powers and rights over assets and properties in the Govt. during its reign, or in a privileged group of persons.

Truly speaking these are what the Leftists announced hitherto against the UNP. Hence, via this program it is very clear there had arisen radical changes within the UNP.

This program of radical changes will surely reject the labeling by the Leftists that the UNP is a pro imperialist and capitalist party. Though many people may say many things , it will mark the end of the era where the Leftists maligned the UNP as a capitalist pro imperialist party . They also rejected SLFP as a prosperous capitalist party.

The UNP program for radical changes ends on the optimistic and promising note, ‘ a bright tomorrow and a blossoming country’ .

The full text of the radical changes is given hereunder :

RADICAL STATEMENT ENDORSED BY THE WORKING COMMITTEE AT THE MEETING HELD ON 30 OCTOBER 2012 AT “SIRIKOTHA”.
--------------------------------------------------------------
The UNP believes that every person deserves a chance and the government needs to help everyone to secure that chance. The Rajapaksa economy based on drug money, hot money and black money has instead deprived the people of that opportunity to get ahead in life. Power and wealth are today concentrated in the hands of 1% of the country. This has been achieved through Government control, both direct and indirect, of the economy. An economy based on the primacy of markets where those who manipulate the market also control the capital. A system under which Government losses are socialized; ie. all of us have to bear the burden, while the profits are privatized. ie. benefits only 1%.

The UNP’s Radical Statement specifically rejects the Colombo Stock Market capitalism based on the primacy of markets. We have again reiterated our belief in a highly competitive social market economy.
This is in keeping with Chapter VI of the 1978 Constitution. ie. Directive Principles of State Policy as well as Economic Objectives of the European Union. Therefore, the Radical Statement upholds the primacy of politics where the principles relating to the Market Economy is determined by the political process which is committed to providing equality of opportunity for all.

The Radical Statement also emphasizes a UNP commitment for the empowerment of women who constitute more than half its population and do not enjoy equal rights to their self determination and self fulfillment by ensuring economic and political empowerment for women.

The other highlights of the Radical Statement are:

Firstly, a political system that will ensure to every person
a. the full benefits education including, 13 years of compulsory school education, health care, social protection and housing;
b. equal opportunities for upward social mobility and success
c. an adequate income enabling every person to exercise the freedom to select from a wide range of goods and services which fashions his/her lifestyle.
d. Promote social equality by identifying and eliminating where necessary through affirmative action, the barriers establishing social exclusion.

Secondly, a system of Government based on
a. a new constitution which will achieve the stability necessary for a Sri Lankan identity, national unity, strengthening the democratic institutions and rights, upholding equality, rule of law, re-establishing the independent Commissions, a representative Government based on a Cabinet of Ministers responsible to Parliament, provision for devolution of power and term limits for the President and other key office holders.
b. A legal framework to promote national reconciliation by implementing the LLRC Report and the undertakings given by the Government of Sri Lanka to the United Nations Organisation.
c. The “Universal Access to Education” as a fundamental right and a Right to Education Law.
d. New laws to combat bribery and corruption including
(i) enforcing the UN Convention on Corruption with an effective and independent anti corruption mechanism;
(ii) protecting public property and archeological treasures from politicians and their supporters;
(iii) implementing the Right to Information Act and
(iv) providing transparent and accountable public funding of political parties to eliminate the pressure from interest groups thereby enabling citizens to participate in government.

Thirdly, safeguarding the environment by taking effective measures to safeguard the environment through sustainable development including a low carbon economy.

This is a radical programme which Invest in people - Invest in values - Invest in the environment - Invest in social welfare - Invest in infrastructure - Invest in enterprises - Invest in jobs.
A radical programme for you, your children and for Sri Lanka

Thursday, November 1, 2012

චොකලට් හීනය




ලංකාවෙත් ස්වභාව ධර්මෙන් කරදර,
ඇමරිකාවෙත් කරදර.
සැමට කරදරයක් නොවේවා කියල හිතන ගමන්ම පොඩි පරණ කතාවක් කියවල බලමු.


මේ දවස්වල කෙටි නිවාඩුවක් ලැබිල ගෙදර උනාට වැඩක් නෑ.
 ගෙදර වැඩ පලවලට අහුවෙලා.
 සමහර වෙලාවට හිතෙනව  වැඩට යන එක හොඳයි කියල.
ඒත් එක හොඳක් උනා. වැඩිපුර පෝස්ට් දෙක තුනක් ලියන්න පුලුවන් උනා. ඒ වගේම වැඩිපුර කොමෙන්ට් කරන්න ලැබුනා.

ඉතින් එහෙම ගෙදර වැඩ කරන අතරෙ මට පහු ගිය දේවල් මතක් වෙනව. අපිට ඉතින් කෝ අලුත් දේවල් උජාරුවෙන් කියන්ට. තියෙන්නෙ පරණ රැකෝඩ්ම තමයි.
පොඩි කාලෙ ඉගෙන ගන්න කාලෙ එක එක හීන තියෙනවෙනේ. ගෑනු දරුවන්ට වගේම පිරිමි ගැටයින්ටත් හිතේ නොයෙක් හීන තියෙනව. මං අහවලා වගේ ලස්සන ගෑනු ලමයෙක් යාලු කරගන්නව. එයාගේ අත් අල්ලගෙන, රෑ හඳපානේ මහවැලි ගඟ අයිනේ වැලි තලාවේ ඇවිද ගෙන යනව. ඊට පස්සෙ මූණ ඉඹිනව..ආදී වශයෙන්. වැඩිහිටි වුවත් හීන ඉවර වෙන්නෙ නෑ. පෙර ලිපියෙන් පේනවනේ මගේ තව එක හීනයක්.

ඒ වගේම පුන්චිම සන්දියෙ මට තිබුන ගැටලුවක් තමයි ඉස්සර බිස්කට් - මැලිබන් පෙට්ටිවල වේෆර්ස් දෙකක් පමනක් තියෙන්නේ ඇයි. ගෙදරට එන මිනිසුන්ට චොකලට් ගොඩාක් ගේන්න බැරි ඇයි.
 ඇයි අපිට හම්බ වෙන්නේ ඉස්සර සත පහ සයිස් කෑල්ලක් විතරනේ ඔක්කොටොම බෙදිල යනකොට. චොකලෙට් එක ඔතල තියෙන ඊයම් කොලෙත් ඒ දවස්වල වටිනවනේ. ඊයම් කිව්වට ඒක ඇලුමිනියම්, ඇත්තටම් දැනුයි ඒක තෙරුනේ.

ගෑනු ළමයෙකුගේ අත අල්ලගෙන හීනය ඇරුනු කොට තිබුන තව හීනයක් තමයි රස්සාවක් කරල ගන්න මුල්ම පඩියෙන් ඇතිවෙන්න චොකලට් හා වේෆර්ස් කනව කියන එක.

ඒ උනත් බලන්න වෙච්ච් වැඩේ

අනේ ඉතින් උ පෙ A/L  කරල ඉන්න අතරෙ කම්මැලි කම මං ඇර ගන්න කරපු වැඩ තමයි කෙටි කතා ලිවීම හා ඉංග්‍රීසියෙන් තිබුනු රුසියන් සමහර කෙටි කතා පරිවර්තනය, චිත්‍ර කතා ඇඳීම ආදිය අතරෙ ගෙදර තිබිච්ච් පරණ Thompson බිත්ති ඔරලෝසුව ගලවන්න ගිහිල්ල ස්ප්‍රින් එක දිග ඇරිල එක පාරටම ඇතුලෙ කෑලි ටික බෝම්බයක් වැදුන වගේ විසිවෙලා ගියා. ඕක පූට්ටු කරගන්න සුමානයක් දෙකක් ගත උනා. ඒත් වෙලාව හරියට දිව්වෙත් නෑ. බෙල් එක වැදුනෙත් නෑ.


ඔරලෝසුව පුට්ටු කරල ඉවර වෙච්ච් ගමන් ප්‍රියන්තය ඇවිල්ල මාව දක්කගෙන ගියා බේරුවල හෝටලයක් හදනව අලුතින් එහෙ යමන් කියල. රස්සාව හම්බ උනා.

පලමුවෙනි පඩියෙන් චොකලට් හා වේෆර්ස් අරගෙන බඩපුරා  කනව කියල හිටිය මගේ ආසාව වෙනස් උනා. බලන්නකො වෙච්ච්දේ.


කැඩිච්ච් ඔරලෝසුව හදල නැවතත් බිත්තියෙ ගහල හරියට වැඩ කරනව බලන එකට මගේ ප්‍රාර්තනා ලිස්ට් එකේ wish list එකට ආවා.


(ප. ලි: ගෑනු දරුව හම්බ වෙලා අත ගෙන යන්න බර කාලයක් හීන දකින්න සිදු උනා.
ඒත්
හීන දැක දැක හිටියනම් හොඳයි කියල වෙලාවකට හිතෙනව.
ඔබට එහෙම හිතෙන වෙලාවල් නැදද?